|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۳۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
وی خاطرنشان‌کرد: بورس به عنوان بازار سرمایه به شمار می‌رود و در کوتاه‌مدت کسب سود در بورس حاصل نمی‌شود، بنابراین کسانی که وارد این بازار می‌شوند باید افق بلندمدت داشته باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:​ بازار بورس در کشور مشکلات ساختاری دارد و دولت باید برای اصلاح قوانین و مقررات موجود در بورس چاره​ای بیندیشید تا بورس کشور ما زمینه مناسب‌تری برای رشد، توسعه و پذیرش سرمایه‌های جدید داشته باشد.

مسعود خداپناه  اظهار کرد: یکی از نهادهایی که برای بازارهای مالی و پولی تعریف می‌شود بورس است. بورس در کنار بانک‌ها و سایر نهادهای مالی دیگر، تامین‌کننده سرمایه شرکت‌هاست.

وی افزود: با توجه به سازوکاری که در بورس وجود دارد هر شرکت سرمایه‌گذاری با عرضه سهام خود در بورس قادر به دستیابی به موفقیت نیست. شرکت‌های بزرگ، سهام بیشتری در بورس دارند به طوری که بخشی از بورس در انحصار این شرکت‌ها قرار دارد و عملکرد این شرکت‌ها بر شاخص بورس تاثیر زیادی می‌گذارد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح‌کرد: بورس، بازار سرمایه است و بحث سرمایه‌گذاری و سوددهی در آن خیلی اهمیت دارد، به این مفهوم که عرضه‌کننده علاوه بر اینکه به دنبال کسب سود مناسب باشد باید سرمایه خود را در بورس حفظ کند.

بورس ایران معیار خوبی برای نشان‌دادن شرایط اقتصادی نیست

خداپناه بیان‌کرد:​ بورس شاخصی از وضعیت اقتصادی هر کشوری به شمار می‌رود اما بازار بورس کشور ما نماینده و معیار خوبی برای وضعیت اقتصادی کشور به حساب نمی‌آید. نقش بازار بورس در دارایی کشورهای مختلف 50 درصد است اما متاسفانه این عدد در کشور ما زیر 10 درصد است.

وی خاطرنشان‌کرد: بورس به عنوان بازار سرمایه به شمار می‌رود و در کوتاه‌مدت کسب سود در بورس حاصل نمی‌شود، بنابراین کسانی که وارد این بازار می‌شوند باید افق بلندمدت داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: ​ورود به بازار بورس برای هر متقاضی آسان نیست و ورود به آن برای کسانی که تجربه کافی ندارد با دشواری بیشتری همراه است زیرا غولهای اقتصادی در آن سهام‌دار هستند و رقابت با این شرکت‌ها خیلی سخت است.

خداپناه تصریح‌کرد:​ آموزش‌های لازم به سرمایه‌گذاران و متقاضیان حضور در بازار بورس باید از سوی دولت انجام شود تا افراد با مبالغ کم و در کوتاه‌مدت وارد این بازار نشوند. متاسفانه نکات آموزش در بازار بورس رعایت نمی‌شود که این امر باید به عنوان نکات ساختاری با افق روشن مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان‌کرد:​ عکس‌العمل بازار بورس، در مدت زمان کوتاه مشخص نمی‌شود. در واقع باید چرخه تولید حرکت و بازدهی منافع محقق شود. اگر سودی از عرضه سهامی در بورس حاصل نشود، سهام شرکت در بازار تغییری نخواهد کرد و بنابراین سرمایه‌گذاران باید به دنبال کسب سود از طریق عرضه سهام خود در بورس باشند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین