|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۳۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند. همه از این نظام طلبکار هستند، اما هیچکدام نمی‌گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر لزوم توجه به توسعه حکمرانی دینی در مدیریت فرهنگی کشور گفت: متاسفانه پس از گذشته ۴۳ سال از انقلاب هنوز حکمرانی دینی در کشور حاکم نشده و منشأ فقدان حکم‌رانی دینی نیز مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پنج‌شنبه، ۲ دی ماه، در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اهمیت این وزارتخانه در توسعه فرهنگ دینی در جامعه اظهار کرد: مسئولیت مستقیم توسعه دین و معارف دین در کشور در وزارت ارشاد و به دست شماست.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از گذشته ۴۳ سال از انقلاب هنوز حکمرانی دینی در کشور حاکم نشده و منشأ فقدان حکم‌رانی دینی نیز مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه در رابطه با رعایت حلال و حرام در جامعه با تسهال و تسامح مواجه هستیم، تصریح کرد: طوری رفتار شده که دیگر نمی‌توانیم در بانک از حرمت ربا حرف بزنیم، زیرا کار درستی در حوزه توسعه حلال و حرام الهی در جامعه انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند. همه از این نظام طلبکار هستند، اما هیچکدام نمی‌گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: لازم است در مساله هنر و سینما، مساله حرام و اجتناب از آن در این دوره پررنگ شود و مانع اجرای حرام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی به ظرفیت زائرپذیری مشهد و حضور سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد اشاره کرد و گفت: به واسطه وجود حرم امام رضا(ع) در مشهد کارهای تفریحی و جریان گردشگری در این شهر مشتری دارد، همه سرمایه‌گذاری‌ها در این شهر برای استفاده از زمان حضور زائران در مشهد هستند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار به ظرفیت شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی بنا به اقتضائات استان می‌تواند در حوزه فرهنگ استان ورود کند و متناسب با این فضا سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین