|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۳۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

فرمانده نیروی دریایی آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت، آلمان با اعزام اولین کشتی جنگی خود به دریای چین جنوبی در ۲۰ سال گذشته، قصد دارد حضور نظامی بیشتری در آسیا داشته باشد؛ اما افزایش فعالیتش در این منطقه، به صورت تدریجی خواهد بود.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از وب‌سایت روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، حرکت ناوچه کلاس براندنبورگ آلمان با نام "بایرن" در دریای چین جنوبی، در راستای اقدامی مشابه از سوی غرب در گسترش فعالیت‌های نظامی در این منطقه اتفاق افتاده و از نگرانی‌ها درباره ادعای مالکیت ارضی چین در آب‌های مورد مناقشه نشات می‌گیرد.

آخرین باری که یک کشتی جنگی آلمانی از دریای چین جنوبی عبور کرد، به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد.

آخیم شونباخ، فرمانده نیروی دریایی آلمان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اولین حضور این ناوچه در دریای چین جنوبی را "صرفا یک پیش نمایش" توصیف کرد.

ناوچه بایرن، در ماه اوت سال جاری و با ۲۰۰ سرباز، به راه افتاد و پس از توقف‌ در پاکستان، استرالیا، منطقه گوآم، ژاپن و کره جنوبی برای سوخت‌گیری، با گذر از دریای چین جنوبی، به سنگاپور رسید. این کشتی جنگی پس از توقف در ویتنام، سریلانکا و اندونزی، به پایگاه خود (در آلمان) بازخواهد گشت.

مقامات آلمان، پیش‌تر گفتند که هدف از اعزام این ناوچه، نشان دادن این موضوع بوده است که برلین "در حمایت از ارزش‌ها و منافعش، در کنار دیگر شرکا و متحدانش ایستاده است."

همچنین آخیم شونباخ گفت، در آینده، دو کشتی شامل یک ناوچه و یک کشتی تدارکاتی به این منطقه اعزام خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین