|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۳۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶


رسانه‌های محلی لبنان اخباری را منتشر کردند مبنی بر اینکه میقاتی قصد استعفا دارد، این در حالی است که دفتر میقاتی در بیانیه‌ای اشاره کرد، از بعد از ظهر امروز اخباری منتشر شده که بیانگر موضعی از جانب میقاتی در پی نشستی است که نخست‌وزیر با رئیس پارلمان داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، دفتر نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در بیانیه‌ای اشاره کرد، از بعد از ظهر امروز در پی نشست نخست‌وزیر با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در عین التینه اخباری درباره موضع گیری میقاتی منتشر شده است. در این راستا باید توضیح دهیم: میقاتی طی این نشست موضع اولیه خود مبنی بر مخالفت با مداخله در امور قضایی را تکرار کرد،‌ کابینه صحنه تسویه حساب‌ها نیست و حق مداخله در امور قضایی را ندارد. میقاتی همچنین تکرار کرد،‌ باید راه‌حل‌های مطرح شده برای مشکل مربوط به موضوع شورای عالی محاکمه نخست‌وزیران و وزیران تنها منوط به احکام  قانون اساسی باشد.

در این بیانیه آمده است: میقاتی موضع خود را به اطلاع میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و نبیه بری رسانده و این موضع‌گیری مبهم نبوده است. دولت او به وظایف خود و تلاش‌هایش برای حل مشکل ازسرگیری جلسات کابینه ادامه می‌دهد، هر موضع دیگری در آینده تنها مرتبط به نتیجه‌گیری‌های ملی و شخصی و برآورد او از اوضاع خواهد بود.

این در حالی است که شبکه خبری الجدید لبنان مدعی شده بود که نجیب میقاتی امشب از کاخ بعبدا استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

وبسایت النشره نیز گزارش داد که میقاتی استعفا نمی‌کند؛ اما به محض اجرای مفاد توافق‌نامه که طی روزهای گذشته تنظیم شده بود، دولت به جلسه بازخواهد گشت.

النشره نوشت: حل و فصل سیاسی در لبنان ادامه دارد؛ اما میقاتی با عصبانیت جلسه با نبیه بری رئیس پارلمان را ترک کرد.

پیشتر میقاتی از کسانی که خواهان استعفای دولتش بودند، پرسید: وجود دولت بهتر است یا عدم وجود آن و داشتن یک دولت با اختیارات کامل بهتر است یا دولت موقت پیشبرد امور؟

وی تاکید کرد که دولت به کار خود ادامه می‌دهد و تماس‌ها برای از سرگیری جلسات کابینه در حال انجام است و هرگونه درخواست برای برگزاری جلسه بدون دستیابی به راه حل برای حل بحران کنونی، چالشی از سوی یک جامعه لبنانی تلقی می‌شود و ممکن است مستلزم استعفای دولت را به همراه داشته باشد. بنابراین من دولت را در معرض هیچ آسیبی قرار نخواهم داد.

نخست وزیر لبنان تأکید کرد که اگر این اقدام(استعفا) به راه حلی منجر می‌شد من در اتخاذ این تصمیم تردید نمی‌کردم. استعفا باعث وخامت بیشتر اوضاع می‌شود و ممکن است به تعویق انتخابات پارلمانی منجر شود. استعفای دولت آسانترین راه اما بدترین اشتباه است.

چندی پیش، نخست‌وزیر لبنان پس از تعطیلی جلسات پیاپی شورای وزیران، در سخنانی خواستار رفع موانع موجود بر سر راه بازگشت جلسات و نشست‌های هیئت دولت شد و خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: بیایید راه را کوتاه کنیم و با همکاری پارلمان، در جهت تحقق آنچه از ما خواسته شده و مسؤولیت ملی و مردمی که بر عهده ما گذاشته شده است، به پای میز جلسات و نشست‌ها برگردیم.

از دهم اکتبر(دوازدهم مهرماه) گذشته، در نتیجه اختلاف برخی وزرا بر سر کوتاه کردن دست بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت و برکناری او، کار هیئت دولت مختل و جلسات آنها متوقف شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین