|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۷
کد خبر: ۳۳۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶


مسئول آموزش مرکز اورژانس تهران با تاکید بر لزوم آموزش در امر پیشگیری از سوختگی به ویژه در چهارشنبه آخر سال، گفت: آمار سوختگی چهارشنبه آخر سال (از اول اسفند تا پایان آن سال) از حدود ۱۲۵۶ مورد در سال ۹۴ به ۳۱۸ مورد در سال ۹۸ کاهش یافت و این امر به تاثیر آموزش در این راستا باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، سعید مهرسروش در نشست خبری که به‌ مناسبت روز ملی پیشگیری از سوختگی(اول دی) در بیمارستان حضرت فاطمه(س) برگزار شد، درباره اهمیت پیشگیری از سوختگی به ویژه در چهارشنبه آخر سال به ارائه آمارهایی در این راستا پرداخت و اظهارکرد: بیشترین مصدوم‌های چهارشنبه آخر سال ما اغلب بین شش تا ۱۸ سال سن دارند و از این بین بیشترین حادثه‌ها معطوف به آسیب‌های چشمی و پس از آن سوختگی‌ها می‌شود.

وی با اشاره به آموزش پیشگیری از سوختگی چهارشنبه آخر سال طی دو سال گذشته در مدارس توسط اورژانس، ادامه داد: در حال حاضر این آموزش‌ها به دلیل‌ پاندمی کووید ۱۹ به طور مجازی انجام می‌شوند. ما طرح "همیار اورژانس" را هم در دست داریم و در صدد تربیت افراد هستیم. مردم ما هنوز نمی‌دانند چطور باید با سوختگی برخورد کنند تا مرکز درمانی گرفتار تر نشود، پروسه درمان طول نکشد و وضعیت بیمار بدتر نشود. در این زمینه نیازمند آموزش هستیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین