کد خبر: ۳۳۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

فارس: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از توافق ایران و آژانس اتمی استقبال و از آن حمایت کرد.

در بیانیه منتشر شده به نقل از «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه که بر روی سایت این وزارتخانه به تاریخ ۱۶ دسامبر (دیروز) قرار گرفت، آمده است: در ۱۵ دسامبر، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد توافق‌های صورت گرفته با ایران در خصوص تعدادی از موضوعات اساسی مرتبط با فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران به شورای حکام آژانس گزارش داد.

وی افزود: به ویژه موضوعات شامل ادامه تعامل در زمینه پادمان‌ها از جمله تبادل اطلاعات و تماس بین کارشناسان، ارائه نمونه‌هایی از دوربین‌های مداربسته مورد استفاده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تحلیل‌های لازم به مقامات ایرانی و مهم‌تر از همه، نصب مجدد چنین دوربین‌هایی در کارخانه تولید روتورهای سانتریفیوژ در کرج است. کلیه موارد فوق در بازه زمانی توافق شده انجام خواهد شد.

این دیپلمات روس در ادامه در خصوص موضع روسیه گفت: ما از این توافقات استقبال می‌کنیم. ما از تعهد متقابل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای ادامه همکاری در چارچوب توافق جامع پادمان و بر اساس الزامات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم.

او سپس در خصوص هم‌زمانی این توافق با مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: این خبر خوب اکنون بیش از هر زمان دیگری از نظر ایجاد محرک برای مذاکرات جاری در وین که در ۲۹ نوامبر از سر گرفته شد، اهمیت دارد. امیدواریم با تلاش مشترک همه طرف‌ها و با حمایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مشکلات موجود در اجرای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ برطرف شود و تنش‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران کاهش یابد که کاملاً مطابق با منافع منع اشاعه و تقویت امنیت در سطح منطقه‌ای و جهانی است.

پیش‌تر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را «کمک ارزشمندی» به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین خوانده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین