کد خبر: ۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
ما سعی کردیم با تمام محدودیت هایی که داشتیم بهترین تلاش مان را به کار بگیریم. مشکل ها و برخی مسائلی وجود داشتند که ما با آنها رو به رو بودیم اما سعی کردیم بهترین کارها را با توجه به شرایطی که در آن قرار داشتیم انجام دهیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از حضور در زمین تمرینی باشگاه راگبی سی ایگلز گفت‌وگویی اختصاصی را با شبکه تلویزیونی این باشگاه انجام داد.

در حالی که چند روزی بیشتر تا آغاز جام ملت های آسیا در استرالیا باقی نمانده است، کارلوس کی روش، سرمربی پیشین رئال مادرید و سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران، زمانی که تیمش در نارابین برای آماده‌سازی خود جهت حضور در جام ملت‌های آسیا تمرین می کرد، گفت و گویی را با شبکه اختصاصی تلویزیونی «سی ایگلز» انجام داده است.

کارلوس، به استرالیا و جام ملت های آسیا خوش آمدی. در این کشور اوضاع را چطور می بینی؟

همه چیز خوب است و برای ما افتخاری است که در این کشور بسیار زیبا حضور پیدا کرده ایم.

تمرین های آماده سازی تیمتان به چه شکل پیش می رود؟

ما سعی کردیم با تمام محدودیت هایی که داشتیم بهترین تلاش مان را به کار بگیریم. مشکل ها و برخی مسائلی وجود داشتند که ما با آنها رو به رو بودیم اما سعی کردیم بهترین کارها را با توجه به شرایطی که در آن قرار داشتیم انجام دهیم. قصد داریم با دید دیگری به این مشکل ها نگاه کنیم و از آنها به عنوان انگیزه ای برای بهتر شدن تیم استفاده کنیم. این مشکلات موجب شده بازیکنان قدرتمندتر شوند و تمرکز بیشتری برای حضور بهتر در این تورنمنت داشته باشند.

شما از قبل جو کلی (سرمربی سی ایگلز) را می شناسی. رابطه ات با او چطور بود؟

ما همزمان در کشور انگلیس بودیم. کارهای زیادی انجام دادیم. از این که توانستم در فوتبال و مسایل آن حضور داشته باشم خوشحالم. در مورد جو هم همینطور فکر می کنم. شغل من به شکلی است که کارم را در زمین مسابقه انجام می دهم. جو اما کاری که در آن زمان داشت، بیشتر در خارج از زمین بود. اکنون این مساله مهمی است که هم در داخل و هم در خارج از زمین، همه چیز خوب پیش برود. این کارها بدون تعامل با یکدیگر بدون هیچ شکی انجام نمی شوند. او کارهای بزرگی در انگلیس انجام داد و تجربه زیادی با خود دارد که همه آنها را به استرالیا آورده است. (با خنده) من هم به خاطر جو یکی از هواداران سی ایگلز هستم.

جو پیشتر در فوتبال فعالیت می کرد اما اکنون در ورزش راگبی حضور دارد. نظر شما چیست؟

من ورزش راگبی را می شناسم. وقتی در پرتغال بودم، این کشور چهار یا پنج باشگاه راگبی داشت. مسابقه های راگبی زیادی از تلویزیون پخش می شد و آنها بازی ها را تحلیل می کردند. به همین خاطر شناختی از این ورزش دارم. تیم های خوبی در استرالیا، انگلیس، ولز و فرانسه وجود دارند. راگبی ورزش خوبی است. وقتی در آفریقای جنوبی هم بودم، بازیکنان بزرگی هم در آن کشور راگبی بازی می کردند. تورنمنت هایی در انگلیس هم برگزار می شود که معروف هستند و نیازی به توضیح در مورد آنها نیست. فکر می کنم راگبی ورزشی است که می تواند منابع الهام بخشی به تاکتیک هایی که من در تیمم دارم داشته باشد و دانش آن را به تیمم منتقل کند.

به فوتبال برگردیم، شما هیچگاه در مسابقه های گروهی با استرالیا همگروه نبوده اید. اگر در دور بعد با آنها دیدار کنید، آیا برنامه ای برای متوقف کردن بازیکنی خاص دارید؟

استرالیا تیم خوبی است و بازیکنان زیادی در ترکیب خود دارد که در اروپا بازی می کنند. بازیکنان بین المللی و با تجربه. آنها در جام جهانی نمایش خوبی داشتند. بازی های آنها را دیدم. آنها تیمی هستند که در این تورنمنت به همراه ژاپن و کره جنوبی از شانس های اصلی قهرمانی هستند. همان طور که گفتم تیم ما هم بدون آوردن هیچ عذر و بهانه ای به اینجا آمده و می خواهد از تمامی مشکل هایی که در این مدت با آنها رو به رو بوده به عنوان یک انگیزه استفاده کند. این ما را قدرتمندتر کرده است. روحیه تیمی خوب و تمرکز بالا موجب می شود توازن تیم بالا برود. قطر تیمی است که 14 دیدار تدارکاتی در طول دوران آماده سازی اش برای حضور در جام ملت های آسیا انجام داده و این در حالی است که ما فقط دو دیدار داشته ایم اما روحیه تیمی ما خیلی بالاست.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین