|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۳۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
وی عنوان کرد: مردم اگر قصد دارند در سهام سرمایه گذاری کنند حداقل سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس را خریداری کنند، زیرا نهاد نظارتی که در بازار سرمایه وجود دارد، ریسک های موجود را کاهش می دهد.
سهام شرکت پدیده و حاشیه‌هایی که برای این شرکت ایجاد شده است، ربطی به بازار سرمایه نداشته و مردم اگر قصد سرمایه‌گذاری در سهام را دارند در بورس سرمایه‌گذاری کنند، زیرا نهاد نظارتی در بورس وجود داشته و از بروز تخلف جلوگیری می‌کند.

میلاد رشیدی – سهامدار فعال بازار سرمایه در خصوص سهام شرکت پدیده که این روزها حاشیه ساز شده است،گفت:مردم نباید سهام پدیده را به بورس ربط دهند زیرا مردم عادی تا اسم سهام می شوند تصور می کنند این سهام در بورس حضور دارد ولی هر سهامی به بورس ربط ندارد.

وی عنوان کرد: مردم اگر قصد دارند در سهام سرمایه گذاری کنند حداقل سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس را خریداری کنند، زیرا نهاد نظارتی که در بازار سرمایه وجود دارد، ریسک های موجود را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: شفافیتی که در تابلو بورس وجود دارد بر اساس عرضه و تقاضای واقعی بوده و هیچ معامله ای به صورت صوری انجام نمی شود، زیرا در بورس نهاد نظارتی وجود داشته که درصورت بروز تخلف جلوی آن را می گیرد.

رشیدی تاکید کرد: لذا مردم باید توجه کنند که سهام شرکتی که خریداری کردند بر اساس ارزش واقعی دارایی ها معامله می شود نه بر اساس قیمت های غیر واقعی و غیر شفاف. این در حالی است که بارها اعلام شده بود پدیده شاندیز می تواند وارد بازار سرمایه شود اما این کار به نفع آنها نبود.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه مردم باید در سرمایه گذاری های خود دقت کنند،اظهار کرد: اگر مردم قصد خریداری سهام شرکتی را دارند بهتر است سهام شرکتهایی که در بورس حضور دارند، خریداری کرده و اگر هم می خواهند سهام غیر بورسی خریداری کنند، ابتدا با کارشناسان بازار سرمایه مشورت کنند سپس این کار را انجام دهند.

رشیدی افزود: مردم توجه کنند که بازار سرمایه بازاری است که اگر سالانه 20 درصد سوددهی داشته باشد سوددهی مطلوبی است اما متاسفانه مردم تصور می کنند که باید سرمایه آن‌ها یک شبه 20 برابر شود بنابراین در پروژه هایی مانند پدیده شاندیز سرمایه‌گذاری می کنند.

این فعال بورسی با بیان این‌که مردم زیادی از سرمایه‌گذاری در سهام پدیده آسیب دیده‌اند عنوان کرد: پدیده شرکتی بود که خرید و فروش سهام را در بین خودشان انجام می داد و تحت نظارت سازمان بورس نبود بنابراین نباید سهام این شرکت را به بازار سرمایه ربط داد.

رشیدی با تاکید بر اینکه ‌مردم باید پول خود را وارد بورس کرده و به تولید کشور کمک کنند تا پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد، پیشنهاد کرد: هر شرکتی که قرار است در خصوص جذب سرمایه‌ و خریداری سهام در رسانه ملی تبلیغ کند از سازمان بورس مجوز لازم را دریافت و سازمان بورس نیز باید سازوکارهای لازم را فراهم سازد.

اخیرا با دستور مقامات قضایی، دفاتر فروش سهام پدیده شاندیز در استان خراسان رضوی ممنوع شد و حاشیه های زیادی برای این شرکت به وجود آمد. به طوری که مقامات قضایی اعلام کردند افرادی که به‌عنوان دلال و با تاسیس دفاتر غیرقانونی فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند با تبلیغات فریبنده ارزش سهام رابه‌طور غیرواقعی وبه‌اصطلاح بادکنکی بالا می‌برند، صدمات جبران ناپذیری رابه اقتصاد و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران واقعی وارد می‌کنند.

سهام این شرکت از آبان سال 1388 که با قیمت 200 تومان عرضه شد، تا آبان سال 1390 به بازدهی 260 درصدی دست یافت. در انتهای سال 1390 با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده 275 درصد رشد داشت . قیمت سهام این شرکت در یکم فروردین امسال، چهار هزار و 910 تومان بوده، که در اوایل دی‌ماه به بیش از 12 هزار تومان رسیده بود که بعد از برگزاری مجمع و افزایش شش برابری سرمایه شرکت، در حال حاضر با قیمت 20 هزار و 320 ریال در سایت شرکت پدیده درج شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین