|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۶
کد خبر: ۳۳۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به اوضاع افغانستان و پیامدهای آن بر تلاش‌های مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و جنایت سازمان یافته ابراز نگرانی کرد.

رئیس جمهوری روسیه در ابتدای دیدارش با نخست‌وزیر هند تاکید کرد: روسیه، هند را قدرتی بزرگ می‌داند که مردمش دوست ما هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با نخست‌وزیر هند گفت، ما هند را قدرتی بزرگ می‌دانیم که ملتش دوست هستند و تاریخی خوبی در روابط ما وجود دارد.

پوتین ادامه داد: روابط بین دو کشور رو به گسترش است و ما به آینده امید داریم. اگرچه سال گذشته میلادی شاهد کاهشی در میانگین تبادلات تجاری با بیش از 17 درصد بودیم اما طی 9 ماه نخست همان سال این تبادلات تجاری به بیش از 38 درصد رسید.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: دو کشور برای توسعه روابط در زمینه نظامی و برگزاری تمرینات مشترک تلاش می‌کنند و قصد دارند به تلاش در این سمت ادامه دهند.

رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به اوضاع افغانستان و پیامدهای آن بر تلاش‌های مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و جنایت سازمان یافته ابراز نگرانی کرد.

پوتین گفت، مسکو و دهلی نو به تلاش در صحنه جهانی ادامه می‌دهند و مواضع دو کشور در قبال مسائل مختلف یکسان است.

مودی نیز گفت: هند و روسیه به تقویت همکاری در زمینه دفاعی و فضا می‌پردازند. او بر اهمیت توافقات امضا شده بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود این همکاری تقویت خواهد شد.

مودی اشاره کرد، کرونا منجر به کاهش روند توسعه همکاری بین هند و روسیه نشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین