"شهرام مكري" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
کد خبر: ۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
كارگردان سينما گفت: تعطيلي خانه‌ي سينما در دوره‌ي مديريت قبلي ريشه‌ي سياسي داشته و هيچ وقت مفاد قانوني آن مشخص نشد.

"شهرام مكري" كارگردان سينما در خصوص خانه سينما گفت: ماجراي تعطيل شدن خانه سينما در دوره  مديريت قبلي حاصل يك كشمكش بوده كه ريشه سياسي داشت و براي من به صورت واضح مشخص نشد كه چرا خانه سينما تعطيل شد، مفاد قانوني اين اتفاق ريشه قانوني داشت در مجامع قانوني هم حل مي‌شد.


وي ادامه داد: اما نكته مهم اين است كه اين مشكل هرچه زودتر حل شود چرا كه خانه سينما جايي است كه سينماگران فارغ از هر اتفاقي در آنجا جمع شوند و مشكلات صنفي خود را حل كنند.

مكري تصريح كرد: اگر "علي جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌گويد دو خانه سينما داشته باشيم من فكر مي‌كنم محصول يك سوء تفاهم در كلام و گفتار شده است زيرا دو خانه سينما تنها موضع گيري‌ها و جبهه گيري‌ها را بيشتر مي‌كند.

وي افزود: من معتقدم بايد يك خانه سينما قوي و قدرتمند داشته باشيم و اميدوارم هر چه زودتر اين ماجرا حل شود و ما جشن بازگشايي دوباره خانه سينما را بگيريم.

"مكري با اشاره به خصوصي سازي سينما عنوان كرد: از رئيس سازمان سينمايي در خواست دارم كه به سمت و سوي خصوصي سازي برويم چرا كه خصوصي سازي اتفاق مهمي است و ما را از وابستگي‌هاي دولتي و وابستگي به پول نفت كم مي‌كند و تكليف همه چيز مشخص مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: در خواست بزرگ من از ايوبي در قدم اول رونق خصوصي سازي بوده و اينكه وابستگي سينماي ايران را به دولت كم و كمتر كند در اين صورت است كه سينما جايگاه خودش را پيدا مي‌كند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین