|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۳۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

وزیر دفاع ترکیه گفت که پس از دیدار اخیر رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ترکیه و روسیه، تماس‌های کشورش با روسیه در مورد سوریه «آسان‌تر شده و به شکل بهتری در حال گسترش است».

به گزارش ایسنا، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «ان.تی.وی» ترکیه توضیح داد: موارد نقض آتش بس در منطقه ادلب سوریه طی دوره اخیر کاهش یافته است.

آکار مدعی شد: «مشکلاتی که در ادلب هنوز وجود دارد مربوط به حملاتی است که ترکیه دمشق را مسؤول آن می‌داند».

وزیر ترکیه با بیان اینکه تحرکات کشورش در سوریه بر اساس توافقات منعقد شده با روسیه و آمریکا است، در پاسخ به این سوال که آیا ارتش ترکیه در سوریه عملیات نظامی انجام خواهد داد، گفت: «ما به مبارزه خود علیه تروریست‌‎ها ادامه می‌دهیم».

اردوغان پس از دیدار با پوتین در سوچی در پایان سپتامبر گذشته، بر اهمیت روابط کشورش و روسیه برای تلاش برای حل و فصل مناقشه در سوریه تاکید کرد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که گفت‌وگوی تلفنی آتی رهبران ترکیه و روسیه موضوع میانجیگری آنکارا در حل مناقشه اوکراین و روسیه را روشن خواهد کرد.

وی در ادامه به روابط متنشج روسیه و اوکراین اشاره کرد و افزود: «پیش از این، ما قبلا سهم بسیار مهمی در توسعه روابط بین روسیه و اوکراین داشته‌ایم. آنکارا از نزدیک وضعیت اوکراین را دنبال می‌کند و آماده کمک به حل مسائل موجود است. اینکه چشم‌انداز جدید (برای عادی‌سازی بیشتر روابط) چه خواهد بود، احتمالاً فردا پس از گفت‌وگوهای روسای دوکشور خواهیم فهمید».

وی با اشاره به اینکه یک تماس برنامه ریزی شده بین رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و همتای روس او در روز جمعه برقرار می‌شود، گفت: «ما از حل و فصل همه اختلافات در منطقه دریای سیاه بین روسیه و اوکراین از طریق گفت‌وگو و روش‌های مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم».



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین