|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۳۳۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

روزنامه کویتی «القبس» به نقل از یک منبع آگاه از دستگیری پنج نفر جدید در پرونده تأمین مالی حزب الله لبنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه در کویت امروز پنج‌شنبه گفت که با دستگیری پنج نفر دیگر از مظنونان پرونده تأمین مالی حزب‌الله لبنان، مجموع متهمان بازداشت شده به ۲۳ نفر رسیده است.

رونامه کویتی القبس به نقل از منبع مذکور نوشت: «دادگاه تجدید نظر قرار تمدید بازداشت ۱۲ نفر از ۲۳ متهم پرونده تا سیزدهم ماه جاری را صادر کرده است».

در ادامه گزارش این روزنامه کویتی آمده است: علاوه بر ادامه تحقیقات از پنج متهم بازداشت شده در جریان رسیدگی به پرونده، قاضی دادگاه تجدید نظر تصمیم دارد قرار بازداشت دیگر متهمان را تمدید کند».

این منبع با اشاره به اینکه «تحقیقات از دیگر متهمان برای اطلاع از رابطه آنها با متهمان ادامه دارد؛ اما پرونده در زمره مسائل امنیتی کشوری قرار گرفته است» خاطرنشان کرد: «متهمان جدید اتهامات وارده را رد کردند و می‌گویند که نقش آنها محدود به انجام کارهای خیریه است و از حزب الله حمایت مالی نکرده‌اند».

دستگاه امنیت ملی کویت اوایل نوامبر جاری یک گروه ۱۸ نفره را که مدعی ارتباط با حزب‌الله لبنان شده، به اتهام جذب جوانان برای فعالیت در سوریه و یمن و تامین مالی نیروهای حزب‌الله بازداشت کرد.

دادستانی کل کویت چند روز قبل ۱۸ متهم پرونده حمایت مالی از نیروهای حزب‌الله را پس از معرفی به قاضی و پایان تحقیقات دادستانی، به ۲۱ روز حبس و انتقال آنها به زندان مرکزی محکوم کرده بود و پیش‌بینی می‌شود که این متهمان به دادگاه کیفری فرستاده شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین