|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۳۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

فارس: علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین عصر امروز (پنجشنبه) با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این نخستین دیدار باقری با گروسی است. گروسی (سه‌شنبه) دوم آذر ماه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

* رایزنی با مورا و نمایندگان سه کشور اروپایی

براساس این گزارش، باقری همچنین قرار است صبح و بعدازظهر امروز نیز با نماینده اتحادیه اروپا و نمایندگان سه کشور اروپایی (آلمان،‌فرانسه و انگلیس) عضو برجام در وین دیدار و گفت‌وگو‌ کنند.

کارگروه‌های کارشناسی نیز امروز به رایزنی‌های خود در وین ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در حال برگزاری است.

در پی رایزنی‌های روزهای گذشته در وین، هیأت جمهوری اسلامی ایران شب گذشته ۲ سند را در اختیار طرف مقابل قرار داد. در همین خصوص علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در سند نخست دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوع لغو تحریم‌ها اعلام شده و سند دوم نیز درباره مسائل هسته‌ای است.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه دهم آذر ماه رایزنی‌های فشرده هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به وین برای سومین روز متوالی با برگزاری کارگروه‌های مختلف و دیدارهای دو و چندجانبه در سطوح مختلف ادامه یافت.

صبح چهارشنبه دهم آذر ماه در کارگروه هسته‌ای طرفین مواضع و دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها ارائه کردند.

علی باقری رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی همچنین دیروز با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. وی همچنین با رؤسای سه هیأت اروپایی حاضر در مذاکرات به همراه مورا دیدار و در خصوص نقشه راه گفت‌وگوها و نتایج به دست آمده در روزهای گذشته بحث و تبادل نظر کرد.

گفتنی است جلسات هیأت ایرانی و طرف‌های مقابل با تمرکز ویژه بر رفع تحریم‌ها، در سطح کارشناسی نیز ادامه یافت.

علی باقری روز چهارشنبه همچنین در محل وزارت خارجه اتریش با «مایکل لینهارت» وزیر خارجه اتریش دیدار و ضمن تشکر از میزبانی اتریش از این گفت‌وگوها، بر جدیت و اراده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها تأکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین