|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۳۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

فارس: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلویزیونی به مناسبت دهم آذرماه روز مجلس و سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، اظهار داشت: مهمترین ویژگی شهید مدرس این بود که چون از خدا می ترسید، از هیچکس نترسید و در مقابل چشم غره های دشمنان خارجی ایستاد و هم در برابر استبداد داخلی و او بود که به این موضوع هویت بخشید که مجلس خانه ملت است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون ریل گذاری اقتصاد برای حل مسائل معیشتی مردم، گفت: ما بعنوان نمایندگان مجلس هیچ دغدغه ای بجز دغدغه‌های مردم نداریم و انصافا همه همکاران من مرتب و از نزدیک با توده‌های مردم در ارتباط اند. مجلس یازدهم از ابتدا تمرکز خود را بر دو موضوع گذاشت؛ اول مسائل اقتصادی و دوم مسائل فرهنگی و علمی.

قالیباف ادامه داد: اگر نگاهی به مجلس کنیم، مجلس برای اقتصاد و هر موضوع دیگری وظیفه‌اش این است که اگر مشکلی در قوانین وجود داشته باشد آن را مرتفع کند و بعد هم بر اجرای قانون نظارت کند. باید بگویم که ما واقعا یار و مددکار دولت برای اجرای قانون هستیم و در کنار آن ناظر دلسوزی نیز برای آنها هستیم.

رئیس مجلس با اشاره به جلسه امروز مجلس و دولت، گفت: وقتی اقتصاد دغدغه اول کشور است و نگرانی مردم از بی ثباتتی اقتصاد و گرانی است، در مجلس به این موضوعات با اولویت می‌پردازیم و می‌بینیم که مهمترین قوانین تصویب شده در مجلس متمرکز بر بحث اقتصاد است.

وی با بیان اینکه امروز مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مردم است و با گرانی فعلی خرید مسکن تقریبا ناممکن است، گفت: امروز حتی مردم نگرانند که آیا می توانند اجاره مسکنشان را تامین کنند؟ مجلس قانون تولید مسکن را در دستور کار گذاشت و سعی کردیم تمام ضعف‌های گذشته در حوزه مسکن را مورد توجه قرار دهیم و مهمترین کاری که کردیم این بود که کار را با نگاه دولتی ساز پیش نبردیم، چون نگاه ما این است که از ظرفیت های مردم استفاده کنیم، اما دولت باید از ظرفیت ها و امکاناتی که دارد به گونه ای عمل کند که قیمت تمام شده مسکن ارزان شود.

قالیباف تأکید کرد: معمولا بنا بر نقاط جغرافیایی کشور از 55 درصد تا 45 درصد قیمت مسکن، متمرکز در قیمت زمین است و ما در این بخش آمدیم از زمین های دولتی استفاده کردیم.

وی افزود: مصمم هستیم تا ظرفیت پذیرش دانشجو در پزشکی را افزایش بدهیم و قول می‌دهیم این اتفاق برای کنکور سال آینده رخ دهد. یکی از مشکلات در همه جوامع، مدیریت تضاد منافع است که ریشه کمبود پزشک در اینجاست. استعدادهای بسیاری در رشته‌های مختلف به خصوص حوزه پزشکی داریم اما ظرفیت پذیرش دانشجو کم است.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین