|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۳۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱


ایسنا: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه کمیسیون امنیت ملی رئیس سازمان انرژی اتمی این توضیح را داد که ایران برای برطرف کردن ابهامات به آژانس انرژی اتمی اعلام آمادگی کرده است.

ابراهیم عزیزی  در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ای با آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جهت ارائه گزارشی از سفر آقای گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار کرد.

وی افزود: در این جلسه توضیح داده شد که به آقای گروسی گفته شده آژانس باید از رویکردهای سیاسی فاصله گرفته و آن را کنار گذاشته و از رفتارهای سیاسی پرهیز کند و بیشتر به وظایف فنی خود بپردازد و نگاه فنی داشته باشد.

عزیزی ادامه داد: همچنین به آقای گروسی تأکید شده که نباید آژانس تحت تأثیر قدرت های بزرگ قرار گیرد و باید وظایف و رسالت خود را انجام دهد. همچنین باید صادقانه رفتار کند نه اینکه در ایران اظهارنظری داشته و سپس در آژانس طور دیگری صحبت شود. آنچه اینجا صحبت می شود باید مبنای عمل قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: یکی دیگر از مباحث تأکید شده به آقای گروسی این بوده که قانون لغو تحریم ها لازم الاجراست و باید ما براساس آن عمل کنیم. جمهوری اسلامی از منافع هسته ای خود تحت هیچ شرایطی عدول نمی کند. آقای گروسی هم پذیرفته که باید آژانس فنی و غیر سیاسی برخورد کند.

عزیزی همچنین گفت: آژانس یکسری ابهاماتی دارد که گفته شده باید در زمانبندی مناسب و منطقی ابهامات رفع شود. جمهوری اسلامی آمادگی برطرف کردن ابهامات را دارد. جمهوری اسلامی در راستای وظایف پادمانی پایبند به قول و عملش خواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی به صورت فنی با آژانس کار می کند و آژانس هم قول داده که رویکرد کاملا فنی با ایران داشته و براساس آن عمل کرده و نگاه سیاسی را کنار بگذارد.

عزیزی در پایان اظهار کرد: معتقدم آژانس نباید خود را تحت حمایت غربی ها و قدرت ها قرار دهد. باید روحیه مستقلانه و در عین حال کاملا فنی در حوزه مأموریت خود با کشورهای عضو داشته و آن را حاکم کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین