|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۳۳۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

منابع خبری از کشته و زخمی شدن ۲۵ نفر در حمله توپخانه‌ای عربستان به صعده واقع در شمال یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) مناطق مرزی استان صعده را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

یک منبع امنیتی یمن گفت که در این حمله توپخانه‌ای، سه نفر از غیرنظامیان کشته شده و ۱۲ نفر دیگر در دو منطقه الرقو و آل الشیخ در شهرستان مرزی منبه زخمی شدند.

المسیره به نقل از منبع امنیتی مذکور گزارش داد که ۱۰ نفر دیگر از شهروندان یمنی نیز در شهرستان مرزی «شدا» بر اثر حملات توپخانه‌ای عربستان زخمی و راهی بیمارستان شدند.

منبع امنیتی تأکید کرد که جنگنده‌های سعودی امروز همچنین دو بار به شهرستان مرزی «الظاهر» در صعده حمله کردند.

حملات ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگشت قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طی این مدت هزاران نفر از مردم یمن کشته و یا زخمی شده‌اند.

سازمان حقوق بشری «انتصاف» ویژه حقوق زنان و کودکان یمن آمار جدیدی را درباره ارتکاب جنایات ائتلاف سعودی در یمن طی هفت سال گذشته منتشر و اعلام کرد که تعداد کودکان قربانی تجاوزات سعودی از ابتدای جنگ تاکنون به ۳۸۲۵ شهید و ۴۱۵۷ مجروح رسیده است.

این سازمان حقوق بشری در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گفت که در نتیجه تجاوزات و حملات ائتلاف سعودی طی هفت سال اخیر، تعداد خانواده‌های آواره به ۶۷۰ هزار و ۳۴۳ خانواده در ۱۵ استان و تعداد نوزادان نارس و معلول به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین