|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۳۳۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
فقر و محرومیت این کودکان از تحصیل در مدارس در کنار شیوع کرونا از عواملی هستند که کودکان را بیشتر از قبل در معرض خطر عضویت در گروه‌ها و نیروهای مسلح قرارمی‌دهد و مسؤولیت‌هایی که در این گروه‌ها به آنها محول می‌شوند از جنگیدن در خطوط مقدم تا نگهبانی در ایست‌های بازرسی را شامل می‌شوند.
سازمان "کودکان را نجات دهید" امروز (سه‌شنبه) در تحلیل جدید خود اعلام کرد تعداد کودکانی که در مرگبارترین مناطق جنگی زندگی می‌کنند، ۲۰ درصد افزایش یافته و این بالاترین میزان در طول نزدیک به یک دهه اخیر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المعلومه، سازمان "کودکان را نجات دهید" امروز در گزارشی اعلام کرد: حدود ۳۳۰ میلیون کودک در جهان در معرض خطر استخدام در گروه‌های شبه‌نظامی و نیروهای دولتی قرار دارند و این سه برابر آمار سال ۱۹۹۰ است.

این سازمان در ادامه گزارش داد: نزدیک به ۲۰۰ میلیون کودک در مرگبارترین مناطق جهان زندگی می‌کنند و این بالاترین عدد از حدود یک دهه قبل است، بسیاری از این کودکان با خطر تغییرات آب‌وهوایی مواجه بوده و سطوح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی را تجربه می‌کنند.

در ادامه این گزارش که رویکردهای درگیری و پیامدهای آن بر کودکان را بررسی می‌کند، آمده است: تعداد کودکانی که در سال ۲۰۲۰ در درگیری‌های مرگبار در ۱۳ کشور زندگی می‌کنند، تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۲۰۰ میلیون تن رسیده در حالی که این تعداد در سال گذشته میلادی ۱۶۲ میلیون بود، به این ترتیب آمار سال جاری میلادی پس از سال ۲۰۰۸ که ۲۰۸ میلیون بود، دومین رکورد جهان را ثبت کرد، این افزایش در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که همه‌گیری کرونا و فراخوان سازمان ملل برای توقف آتش‌بس برای توقف این جنگ‌ها کافی نبوده است.

سازمان یاد شده در ادامه گزارش خود آورد: بخشی از علت این افزایش ناگهانی آغاز اقدامات خشونت‌آمیز در موزامبیک و نیز درگیری‌های مستمر در افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه و یمن هستند که در واقع با بدترین اثرات تغییرات آب‌وهوایی و بحران گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

همچنین در گزارش یاد شده آمده است: تعداد کشورهایی که در آنها کودکان در فعالیت‌های نظامی به کار گرفته می‌شوند، افزایش یافته و به ۳۹ کشور رسیده که بالاترین عدد در طول ۳۰ سال گذشته است و طبق بررسی‌ها کشورهای افغانستان، سوریه، یمن، فلیپین و عراق بالاترین تعداد کودکانی را دارند که در نزدیکی یک گروه مسلح زندگی می‌کنند و به همین دلیل در معرض خطر استخدام در این گروه‌ها قرار دارند.

سازمان "کودکان را نجات دهید" تاکید کرد: فقر و محرومیت این کودکان از تحصیل در مدارس در کنار شیوع کرونا از عواملی هستند که کودکان را بیشتر از قبل در معرض خطر عضویت در گروه‌ها و نیروهای مسلح قرارمی‌دهد و مسؤولیت‌هایی که در این گروه‌ها به آنها محول می‌شوند از جنگیدن در خطوط مقدم تا نگهبانی در ایست‌های بازرسی را شامل می‌شوند.

بر اساس آنچه در این گزارش آمده، طبق آمار سازمان ملل، دختر بچه‌ها تنها ۱۵ درصد این کودکان را تشکیل می‌دهند و از آنها در بیشتر موارد برای جاسوسی، مین‌گذاری یا عملیات‌های انتحاری استفاده می‌شود زیرا توجه کمتری را جلب می‌کنند، همچنین آنها به شکل گسترده‌ای مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین