|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۳۳۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

ایسنا نوشت: علی بهادری جهرمی در نخستین نشست خبری سخنگوی دولت سیزدهم با نمایندگان رسانه‌ها، گفت: امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره نمی‌شود.

در آغاز این نشست خبرنگاران حوزه دولت خبرگزاری‌های داخلی و مطبوعات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره نحوه تعامل با سخنگوی دولت مطرح کردند.

گزیده اظهارات سخنگوی دولت بدین شرح است:

- در ابتدای دولت صف‌های طولانی و معطلی مردم برای تهیه برخی کالاهای اساسی را شاهد بودیم، اما امروز کرامت مردم در دریافت کالاهای اساسی با سفارش اینترنتی با قیمت مصوب و تحویل درب منزل حفظ می‌شود.

- اولویت دولت در تامین کالاهای اساسی، رعایت کرامت ایرانیان است.

- موفقیت در کاهش تلفات ناشی از کرونا به دلیل اعتماد مردم به دولت و همراهی و همکاری با همدیگر و زحمات و تلاش‌های کادر درمان است.

- اگر می‌خواهیم روزهای تلخ گذشته تکرار نشود باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود و این همراهی با دولت ادامه داشته باشد.

- امروز مردم، دولت و مسئولان را در کنار خود می‌بینند و شاهد هستند که کشور به صورت ویدئوکنفرانسی اداره نمی‌شود.

- مردم نمی‌پذیرند فاصله‌ای میان خود و دولت‌مردان وجود داشته باشد.

- دیوار میان مردم و دولت دیگر شکسته است.

- ۱۰ سفر استانی از سوی رئیس جمهور برگزار شده و بیش از ۱۰۰ سفر از سوی سایر وزرا به مناطق مختلف کشور انجام شده است.

- تصمیم‌گیری‌های فردی پایان یافته و محوریت تصمیم‌گیری ها جمعی و نخبگانی است.

- دولتمردان در صحنه و میدان عمل هستند و اجازه نمی‌دهند بحران تولید شود و مردم در فشار قرار گیرند.

- آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رئیس جمهور را فریب نخواهد داد.

- دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌گرا و نتیجه محور است و کشورهای دیگر پیام این عملگرایی را شنیده‌اند.

-بیش از بیست سند بین‌المللی که عمدتا اقتصادی بوده از ابتدای آغاز به کار دولت تهیه و امضا شده و این تحرک ادامه خواهد داشت.

دولت الزام قانونی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه‌ ندارد

همچنین به گزارش مهر، علی بهادری جهرمی با بیان اینکه ما تقریبا به ۱۰۰ روزگی دولت رسیده ایم و شنبه آتی موعد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم است، گفت: البته دولت الزام قانونی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه‌ ندارد اما مطالبات عمومی و رسانه ای، دولت را موظف به تشریح و پاسخگویی می کند.

وی با طرح این پرسش که دولت در این سه و ماه و ۱۰ روز چه کرده است؟، افزود: برای ارزیابی باید به دوران قبل از ۱۰۰ روز بازگشت تا دانست دولت به اجمال چه کرده‌است. شهریور ماه معضل اساسی مردم و شرایط ناشی از کرونا بود که دو سال است حاکم بر شرایط زندگی همه ما شده است. ما شاهد آمار گسترده ای از عزیزان از دست رفته بودیم. آماری که تلخی زیادی برای شهروندان به همراه داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: باید تلخی از دست دادن هم وطنان خود، تلخی نبود داروها و کالاهای اساسی و نبود واکسن را اضافه کنیم. صنوف مختلف برای واکسن صف کشیده بودند و برای دسترسی به واکسن وحفاظت از خود با یکدیگر رقابت داشتند.

بهادری جهرمی افزود: علی رغم تلاش دولتمردان سابق مردم در دسترسی به سرم عادی مضیقه داشتند. آزادی های عمومی به شدت کاهش پیدا کرده بود و ممنوعیت تردد داشتیم. کرکره ها بسته شده بود و مردم تلخی فشار اقتصادی هم می چشیدند.

وی خاطرنشان کرد: حتما مدیران سابق دغدغه مردم را داشتند و تلاش هایی هم انجام دادند، اما با این شرایط دولت کار را تحویل گرفت و امروز فردی در کشور استرس دسترسی به واکسن ندارد و در سریع ترین زمان و نزدیک ترین مکان میتواند به آن دسترسی پیدا کند. امروز دیگر تردد شبانه ممنوع نیست و آمار تلفات ما به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و ما ۷ برابر بیشتر می توانیم به حفظ جان عزیزان خود امید داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز سبدهای کالا با احترام درب منازل تحویل داده می شود، گفت: مردم با سفارش اینترنتی مرغ، تخم مرغ و برنج و روغن می‌توانند آنها را درب منازل تحویل بگیرند. رئیس جمهور پیش از نشستن بر کرسی دولت ورود واکسن به کشور را آغاز کرد.

فارس هم نوشت: سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار دارد، اظهار داشت: مردم برای دسترسی به مرغ و تخم مرغ امروز استرسی ندارند و نیاز نیست که در صف‌های سبد کالا یا خرید این اقلام بایستند. امروز مردم با یک سفارش اینترنتی می‌توانند اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ و برخی اقلام دیگر را درب منزل تحویل بگیرند؛ چراکه اولویت دولت حفظ کرامت مردم بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین