|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۳۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با وزیر علوم، گفت: به دنبال توسعه رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های دولتی هستیم تا هم دانش آکادمیک این حوزه غنی تر شود و هم نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه تربیت شود.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در دیدار با دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حفظ و صیانت از کشور در مقابل انواع تهدیدات فناوری پایه دشمنان گفت: ادبیات و گفتمان پدافند غیرعامل به خوبی در کشور جا افتاده است و توسعه پایه های علمی و دانشی آن هدف امروز سازمان پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اجرای برخی رشته های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاههای نیروهای مسلح کشور گفت: به دنبال توسعه رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های دولتی هستیم تا هم دانش آکادمیک این حوزه غنی تر و هم نیروی انسانی تحصیل کرده در این حوزه تربیت شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور حوزه های پدافند سایبری، اقتصادی، نظامی، پرتوی، زیستی و شیمیایی، مردم محور، کالبدی را از دیگر حوزه های مهم و اولویت دار سازمان پدافند غیرعامل ذکر کرد و گفت: باید در این حوزه‌ها رشته های تحصیلی و انجمن‌های علمی ایجاد کنیم و در سایر رشته های غیر پدافندی نیز دروس پدافند غیرعاملی درج نماییم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات سردار جلالی گفت: در صورت تدوین طرح تفصیلی رشته‌های مورد نظر و اعلام سرفصل‌ها توسط سازمان پدافند غیر عامل به وزارت عتف، این وزارتخانه آمادگی دارد شرایط ایجاد این رشته ها را مورد بررسی قرار دهد.

وی تاکید کرد: ایجاد رشته‌های جدید باید با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور باشد تا دانش آموختگان پدافند غیرعامل امکان جذب و بکارگیری در دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین