|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۳۳۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱


ایرنا:  وزیر کشور با تاکید براینکه اقتصاد و سیاست ایران اسلامی وابسته به مذاکرات نیست، گفت که در جریان مذاکرات دشمن تعهدی داده و آن را شکسته است و معلوم بود در پیشانی آمریکایی‌ها نقض عهد کاملا قابل مشاهده است.

 "احمد وحیدی" عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی که در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، با اشاره به شرایط فعلی مذاکرات جمهوی اسلامی ایران با غرب افزود: نباید وقت انقلاب، مردم و دولت را با حرف‌های حاشیه‌ای تلف کرد و دولت به‌شدت از ورود به مسایل حاشیه‌ای پرهیز می‌کند.

وی افزود: کسانی بودند که می‌خواستند حیثیت نظام و انقلاب را به مذاکرات با غربی‌ها وصل و ربط دهند و مدعی بودند هیچ چیز در کشور حل نمی‌شود مگر اینکه مسایل خود را با آمریکا حل کنیم.

وحیدی اظهار داشت: این مسائل آشکار گفته شد و متاسفانه در محضر شهدا هم گفته شد ولی امروز خبری از آن نمی‌بینند، کسی در کشور نمی‌گوید که اداره کشور وابسته است و باید مسایل خود را به یک ابرجنایتکار وصل کنیم که قاتل سردار سلیمانی است یا اینکه می‌گفتند غذا، محیط زیست و دیگر مسایل کشور وابسته است لذا این تفاوت دیدگاه انقلابی و رویکرد انقلاب اسلامی است.

وزیر کشور گفت: به‌رغم همه فشارها ملاحظه می‌شود که دولت یکی پس از دیگری بر مسایلی که آنها درست کردند، فایق می‌آید و بدون کمترین وادادگی در مقابل آنها این روحیه مهم است.

وی افزود: در قضیه کرونا می‌گفتند که چرا واکسن وارد نمی‌شود و دلیل آن را نپیوستن کشور به ای اف تی اف یا عدم حضور در مذاکرات عنوان می‌کردند.

وحیدی گفت: زمانی نگذشته است و مراجعه کنید به رسانه‌ها چه شد؟ مساله حل شد و دولت سیزدهم هیچ وقت نشده که بگوید واکسن وابسته به ای اف تی اف یا مذاکره است.

وی اظهار داشت: مسئولان دولتی بشخصه رییس جمهوری تحت ارشادات مقام معظم رهبری تدبیری داشتند که اکنون یکی از بهترین کارکردهای حوزه واکسیناسیون در دنیا را داریم.

وزیر کشور گفت: از بهترین عملکردهای واکسیناسیون در همین سه ماهه اتفاق افتاد در حالی که قبلا وضع مناسبی نداشتیم لذا به همین سادگی است.

در هیچ شرایطی تسلیم زور و تهدیدات بی اساس و بی منطق نمی شویم

وی تصریح کرد: برای تمسک به شعارهای انقلاب اسلامی و حرکت در این مسیر نیازی ندارد که به دیگران وابسته باشیم و تسلیم شویم.

وحیدی با تاکید بر اینکه مذاکرات از موضع قدرت در جریان است گفت: دشمن باید بداند در هیچ شرایطی تسلیم زور و تهدیدات بی‌اساس و بی‌منطق نخواهیم شد.

وی افزود: دیپلمات‌های ارزشمند ما با پشتوانه قوی و از موضع قدرت، مذاکره می‌کنند و طرف مقابل باید در برابر مطالبات برحق ملت ایران تسلیم شوند و آن را عملی کنند.

وزیر کشور گفت: اقتصاد، سیاست و مسایل کشور ما وابسته به مذاکرات نیست و در جریان مذاکرات دشمن تعهدی داده و آن را شکسته است که معلوم بود در پیشانی آمریکایی‌ها نقض عهد کاملا قابل مشاهده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه آمریکا باید بپذیرد دوره زورگویی لااقل برای ایران گذشته است اظهار داشت: آنها هر وقت به عقل و منطق تمکین کردند و فهمیدند که نباید روحیه استکباری خود را بر کشورهای دیگر حاکم کنند و دانستند در هیچ شرایطی ایران زیر بار نخواهند رفت آن وقت مفهوم تمکین آنها را در عمل نشان می‌‎دهیم.

وی یادآور شد: آنچه در مذاکرات قرار است دنبال شود همین است که ایران عزیز و پرافتخار و ایرانی که مشهور به روحیه‌های عزت‌طلبانه و مجاهدانه است زیر بار چنین فشارهای فلج کننده یا غیرفلج کننده نخواهد رفت.

وی گفت: گاهی دشمنان تلاش دارند که مسئله‌ای درست کنند و بر هر مطالبه حقی که مردم در هرجا داشته باشند سوار شوند اما مردم با قدرت به سینه آنها می‌کوبند.

وحیدی با بیان اینکه مطالبه‌ها طبیعی است و باید برآورده شود گفت: اینها مطالباتی است که متاسفانه پاسخ داده نشده و مردم که احساس می‌کنند دولت جدید پاسخگو هست، مطرح می‌کنند لذا دولت هم بیمی ندارد از اینکه مردم خواسته‌های خود را می‌گویند پس تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برداشت اشتباهی از ملت دارند افزود: ملت با قدرت به سینه آنها می‌کوبد که شما بیگانه هستید و باید کنار بروید پس امروز با چنین ملت بزرگی مواجه هستیم که باید افتخار کنیم و در خدمت دائمی و مستمر به آنها در تلاش باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند گفت: مطالبات فراوانی که از قبل مانده و به هر حال پاسخ نگرفته برخی تلاش دارند که وانمود کنند این مطالبات مربوط به چند ماه اخیر است اما کسی قبول نمی‌کند که مطالبات پاسخ نداده را بگویند که دولت جدید پاسخ نداده است.

وی بیان کرد: دولت این خصوصیت را ندارد و آیت الله رییسی اخلاق‌مدار هستند و نباید به آنچه در گذشته بوده، پرداخته شود لذا دولت فعلی مسیر خدمت را دارد که باید طی شود و مطالباتی و خواسته‌هایی مردم دارند که باید با تمام توان در خدمت باشیم تا حل شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه دولت با کمال انسجام با تدبیر و برنامه‌ریزی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تلاش می‌کند اظهار داشت: امید است شرایط موجود با تلاش و کوشش روز به روز بهتر شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی فصل جدیدی از حیات خود را دنبال می‌کند گفت: حیات فعلی پر از عزت و افتخار و حیاتی که امروز با ارزش‌های انسانی درآمیخته و سیاست اخلاق‌مدار را به دنیا اعلام می‌کند.

وزیر کشور ادامه داد: کشور ایران با عزتی برگرفته از عزت ایمانی خودش بدون کمترین تسلیم و وادادگی به قدرت‌های مادی دنیا که با شدت هرچه تمام‌تر به دنبال ضربه زدن به ما هستند مقابله می‌کند.

وی افزود: قدرت جمهوری اسلامی ناشی از عنایات الهی، ائمه معصومین (ع)، بصیرت و پایداری مردم است.

وحیدی با بیان اینکه مردم ایران حقیقت را شناختند و بر آن استوار ماندند و برای پاسداری از این حقیقیت شهید دادند گفت: مردم برای حفظ این حقیقت هر نوع سختی را تحمل کردند که بی‌تردید در پس این سختی‌ها آسایش، رشد و پیشرفت‌هایی است.

وی عنوان کرد: امروز در حالی وارد قرن جدید می‌شویم که دشمنان ما به رغم همه تلاش‌ها یکی پس از دیگری از صحنه کنار رفتند و جمهوری اسلامی همچنان جلو می‌رود.

وزیر کشور گفت: کافی است ملاحظه کنیم دشمنان ما در ابتدای انقلاب کجا بودند و ما کجا بودیم و شرایط فعلی آنها و کشور ما چیست.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا به شدت ضعیف، تحقیر و وامانده شده است گفت: آمریکا با راهبردهای شکست خورده، مشکلات فراوان ساختاری در درون خودش، نفرت عمومی مردم و شکسته شدن حتی در میان متحدین خود با سختی مفرط حاکم بر ماشین

نظامی‌اش روبه رو است.

وحیدی افزود: در همین افغانستان دیدیم که فرار خفت بار آنها بعد از ۲۰ سال ظلم و ستم به مردم افغانستان چطور بود طوری که نتوانستند آن را هم به رغم امپریالیسم خبری خود پوشش دهند و از ذهن‌ها ببرند و آن خفت و خواری همچنان آشکار ماند لذا آخرین پرده‌های فروپاشی این نظام سلطه است.

وی تاکید کرد: همه متحدان آمریکا یکی پس از دیگری با او دچار مشکل هستند و به او اعتماد نمی‌کنند زیرا می‌دانند به جای غیرمستحکمی تکیه کرده بودند.

وزیر کشور افزود: ولی از آن طرف جمهوری اسلامی و ملت‌های بزرگ مسلمان در پس یک بیداری پس از سقوط و خواب طولانی امروز در صحنه هستند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به مشارکت سیاسی استان خراسان جنوبی در عرصه‌های مختلف گفت: این موضوع افتخارآفرین است و نشان می‌دهد چقدر مردم خراسان جنوبی فرهنگی و بصیر هستند.

وحیدی وسعت استان و ظرفیت‌های کویری آن را یادآور شد و گفت: خراسان جنوبی از این حیث می‌تواند الگوآفرین باشد و این برای کشور هم بسیار مهم است.

وی وجود قطب شترداری در استان را یکی از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد که می‌تواند فعال شود و گفت: ظرفیت‌ها فراوان است لذا می‌توان از این ظرفیت ها به عنوان الگوی پیشرفت و توسعه حتی برای دیگر استان‌ها هم استفاده کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی کم‌آب اما دارای استعدادهای خدادادی است گفت: ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری حایز اهمیت است و این الگوسازی می‌تواند با وحود محدودیت‌های آبی صورت گیرد.

وی افزود: خراسان جنوبی می‌تواند در حوزه کسب و کار تولید هم پیشرفت کند و امید است کارهای خوب استان با قدرت ادامه یابد.

وحیدی با اشاره به ظرفیت مرز گفت: در تعاملات مرزی، اقتصاد و دیپلماسی مرزی در کنار مردمان عزیز افغانستانی هستیم و آنها عزیزان ما هستند.

وی گفت: امید است در تبادلات اقتصادی و تعاملات با مردم افغانستان بتوانیم مرزهایمان را از نظر اقتصادی توسعه دهیم تا به مردم آن کشور کمک شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری در مرز زمینه دارد و شدنی است اظهار داشت: این موضوع چه برای مرزنشینان و چه داخل استان حایز اهمیت است و می‌تواند سرمایه‌گذاری صادرات محور باشد که نیاز مردم مسلمان این منطقه را برطرف کنیم.

وی با اشاره به وجود وحدت بین شیعه و سنی در خراسان جنوبی گفت: امید است با وجود نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان انقلابی مجلس و حضور اقشار مختلف مردم شاهد اتحاد و همدلی بیشتر باشیم.

وحیدی با بیان اینکه امروز تلاش برای حل مسایل بیش از پیش یک نیاز است گفت: در شرایط فعلی فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار مجاهدانه است و کسی که اشتغال ایجاد و ثروت تولید می‌کند کارش معادل جهاد محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر تکریم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اظهار داشت: تمامی زمینه‌ها برای ورود سرمایه‌گذاری در راستای پیشرفت توسعه استان خراسان جنوبی فراهم است و عزم دولت نیز بر رفع سریع موانع است.

وزیر کشور با اشاره فرهنگ‌مداری مردم خراسان جنوبی افزود: این فرهنگ در مسئله کار، تولید و سرمایه‌گذاری نیز می‌تواند متبلور شود و با توجه به همه ظرفیت‌ها امید است استاندار جدید با سرعت و جهش تمامی مطالبات و کمبودها را دنبال کند.

وی از خدمت به مردم به عنوان یک نعمت یاد کرد و گفت: استانداران از چنین نعمتی برخوردار می‌شوند و باید تمام تلاش خود را در راستای خدمت به مردم به کار گیرند.

وحیدی ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق خراسان جنوبی اظهار داشت امید است استاندار جدید نیز که مسئولیت کار را به عهده گرفته با سابقه بسیار ارزشمند به عنوان یک رزمنده مجاهد، جانباز با مدارک علمی و سابقه گسترده در حوزه فعالیت‌های اداری و اجرایی ادامه دهنده راه در خراسان جنوبی باشند زیرا خادم بودن توفیقی است که به سادگی حاصل نمی‌شود.

"احمد وحیدی" وزیر کشور ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز این استان شد.

"جواد قناعت" که در جلسه چهارشنبه سوم آذر ماه هیات وزیران به عنوان نهمین استاندار خراسان جنوبی رای اعتماد گرفت، امروز (هشتم آذر) با حضور وزیر کشور در بیرجند معرفی شد و رسما آغاز به کار کرد.

همچنین در این آیین از "حمید ملانوری" استاندار سابق خراسان جنوبی که از آبان سال گذشته تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت، قدردانی شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین