|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۳۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵


پارلمان هند، امروز (دوشنبه) با تسلیم شدن در برابر تظاهرات یک ساله کشاورزان معترض برای لغو قوانین کشاورزی، لایحه‌ای برای لغو سه قانونی که با هدف مقررات‌زدایی از بازارهای کشاورزی معرفی شده بودند به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نارندرا مودی، رئیس جمهوری هند، در سال گذشته با تصویب لایحه‌های کشاورزی به صورت یک "فرمان اجرایی"، باعث آغاز اعتراضات یک ساله کشاورزان هندی شد. پارلمان هند این قانون را طی یک رأی‌گیری شفاهی به تصویب رسانده و با این کار، انتقادات گسترده‌ای را مبنی بر اینکه قوانین را بدون بررسی کافی و به سرعت تصویب کرده است، متوجه خود ساخت.

رئیس جمهوری هند، در ماه جاری و با هدف پایان بخشیدن به تظاهرات در آستانه انتخابات مجلس ایالتی در "اوتار پرادش"، گفت که دولتش در اولین جلسه پارلمان هند، این قوانین را لغو خواهد کرد.

پارلمان هند، امروز در اولین جلسه زمستانی خود، لایحه‌ای را برای لغو قوانینی که از بازارهای کشاورزی مقررات‌زدایی کرده و راه را برای ورود شرکت‌های خصوصی به این بازارها باز می‌کرد، به تصویب رساند. کشاورزان گفته‌اند که این قوانین، قدرت چانه‌زنی آنان در برابر خریداران خصوصی بزرگ را کاهش می‌دهد.

کشاورزان علاوه بر درخواست لغو این قوانین، خواستار تصویب قانون تعیین قیمت حداقلی حمایتی برای همه محصولات کشاورزی شده‌اند.

در حال حاضر، دولت عمدتاً گندم و برنج را با قیمت حمایتی حداقلی از کشاورزان می‌خرد، اما این حاشیه امن، تنها شامل حال ۶ درصد از میلیون‌ها کشاورز هندی می‌شود.

دولت هند هنوز درباره درخواست معترضان در مورد قیمت‌های حداقلی اظهار نظری نکرده است.        

عقب‌نشینی دولت از موضعش، خوشحالی کشاورزان را در پی داشت اما آن‌ها گفتند تنها زمانی دست از تظاهرات بر می‌دارند که دولت هند متعهد شود که قوانین "قیمت حمایتی حداقلی (MSP)" را نه فقط برای گندم و برنج، بلکه برای تمامی محصولات کشاورزی تصویب کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین