|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۳۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹

پادشاه اردن خواستار افزایش تلاش‌ها برای خروج از بن‌بست در روند سازش میان فلسطین و اسرائیل شد و هشدار داد که خاورمیانه «نمی‌تواند از صلح برخوردار شود، مگر اینکه اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی پایان یابد».

«عبدالله دوم» پادشاه اردن روز یکشنبه در نامه‌ای خطاب به «شیخ نیانگ» رئیس کمیته پیگیری حقوق مسلم و غیرقابل تصرف ملت فلسطین در سازمان ملل، به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطینیان که مصادف با بیست و نهم نوامبر هر سال است، نوشت: «منطقه نمی‌تواند از صلح برخوردار شود، مگر اینکه اشغالگری در اراضی فلسطین پایان یابد».

وی در ادامه بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای خروج از بن‌بست در روند سازش، حمایت از اعتمادسازی‌ها و جلوگیری از تشدید تنش‌ها و هرگونه تخلفی که شانس دستیابی به صلح را تضعیف می‌کند، از جمله فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل، مصادره اراضی فلسطینی و تخریب خانه‌ها تأکید کرد.

پادشاه اردن در این پیام خود که در خبرگزاری دولتی اردن (پترا) منتشر شد، تأکید کرد که «همچنین لازم است همه ابزارهای حمایتی برای تداوم کار آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه شود».

عبدالله دوم در پایان خواستار حمایت جامعه جهانی از تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس شد «تا بتواند وظایف و مسئولیت‌های خود را در قبال مردم فلسطین انجام دهد».
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین