|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۳۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
بی پرده باید گفت كه صنایع كشور از جمله صنعت خودرو در شرایط تحریم های موجود با مشكلات عدیده ای روبرو می باشد كه می توان آنها را به سه بخش مهم طبقه بندی كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کیست که نداند ایران تحت تأثیر تحریم های  گسترده ظالمانه قرار دارد كه صنایع خودرو هم از این امر جدا نیست و با فراز ونشیب های مختلف روبرو است . متاسفانه امروزه خودرو سازان كشور با افزایش هجمه های مختلف و ابراز نظرهای افراد غیر كارشناس ونیز تهیه برنامه های تخریبی علاوه بر تحریم بین الملل با تحریم های داخلی دست وپنجه نرم می كنند.

بی پرده باید گفت كه صنایع كشور از جمله صنعت خودرو در شرایط تحریم های موجود با مشكلات عدیده ای روبرو می باشد كه می توان آنها را به سه بخش مهم طبقه بندی كرد.

اول : توقف کلیه مناسبات و توافقات انجام شده با شرکای تجاری داخلی و بین المللی ومتضرر شدن خودروسازان از عدم اجرای تعهدات خود كه با توجه به وضعیت موجود مدیران متخصص وكارآمد توانستند با تمام مشكلات مبارزه كرده و موفق عمل نمایند.

دوم : هزینه های هرگونه داد و ستد تجاری و بین المللی برای کشوری که مورد تحریم قرار می گیرد افزایش قابل توجهی پیدا می کند كه متاسفانه صنعت خودرو با این مورد شدیدا درگیر است .

سوم : امکان برنامه ریزی برای هر صنعتی به ویژه صنعت خودرو که معاملات بین المللی بیشتری دارند با مشکلات عدیده رو به رو می باشند كه امروزه شاهد آن هستیم به خاطر عدم عمل به تعهدات شرکت خارجی و تحویل ندادن قطعات، امکان تولید خودرو های  پیش فروش شده به متقاضیان وجود ندارد كه این مشکل ناخواسته به صنعت خودروسازی كشورتحمیل شده است. در چنین شرایطی، خودروسازان داخلی مجبورخواهند شدبه رغم میل باطنی خود برای پاسخگویی به نیاز مشتریان خودروی جایگزین را معرفی کنند. خودروهایی که تولید آنها امکان پذیر بوده و به راحتی در دسترس مشتریان داخلی قرار می گیرد.

در این میان، بهتراست به جای متهم کردن خودروسازان داخلی به انجام ندادن تعهدات خویش واقع بینی بیشتری نشان داده و با اطلاع رسانی دقیق شرایط صنایع داخلی را به نظرعموم مردم برسانیم .

 امید می رود، با سیاست های دولت تدبیر و امید تلاش شود تا با برچیده شدن تحریم های ظالمانه ترتیبی اتخاذ شود تا در آینده توافقات بین المللی میان صنایع داخلی با شرکای خارجی آنها تحت تأثیر مناسبات سیاسی و بین المللی قرار نگیردو اقتصاد ملی با قوت به مسیر خود برای توسعه و رشد ادامه دهد.

در این شرایط، کارشناسان، جراید، صداوسیما و عموم مردم می بایست، با درک بهتر شرایط موجود و محدودیت ها،در مسیر افزایش تولید كیفی همگام با صنایع داخلی حرکت کرده و با انتقادات سازنده و ارایه راهكارهای مناسب از تولیدات صنایع داخلی حمایت تا تحریم های ظالمانه را بی اثر سازند.
-
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین