|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۳۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
گروسی در بیانیه امروزش خطاب به شورای حکام اعلام کرد «در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ در تهران با جناب محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جناب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدارهایی داشتم».

فارس: «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مستقر در وین، به نقل از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که مذاکرات گروسی با مقامات ایرانی در تهران در خصوص موضوعات باقی‌مانده پادمانی بی‌نتیجه ماند.

این خبرنگار در رشته توییتی خبر داد: گروسی در بیانیه امروزش خطاب به شورای حکام اعلام کرد «در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ در تهران با جناب محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جناب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدارهایی داشتم».

گروسی افزود: «علی‌رغم تلاش‌های من، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده ایران که در دو گزارش به تفصیل شرح داده شد، بی‌نتیجه بود».

مدیرکل آژانس همچنین ادعا کرد: علاوه بر این، برخلاف توافق صورت گرفته بین آژانس و ایران در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱، عدم دسترسی به کارگاه کرج (مجتمع تسا) به این معناست که احیای نظارت و بازرسی بر تمامی تأسیسات و مکان‌های ایران در رابطه با برجام تکمیل نشد. این به طور جدی بر توانایی آژانس برای احیای تداوم آگاهی از کارگاه تأثیر می‌گذارد، چیزی که به طور گسترده در رابطه با بازگشت به برجام ضروری شناخته شده است.

گروسی در بیانیه آغازین خود در نشست فصلی شورای حکام که امروز (چهارشنبه) به مدت سه روز شروع به کار کرد، در موضوع ایران اعلام کرد: گزارش من درباره راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، فعالیت‌های مرتبط آژانس در چند ماه گذشته را پوشش می‌دهد.

وی مدعی شد: تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال، از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به طور جدی در نتیجه تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی، تضعیف شده است.

/////////////////////////
 

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام، گزارش خود درمورد ایران را بیان کرد و گفت مذاکراتش در تهران بی نتیجه مانده است.

 در ادامه این مطلب آمده است: دیروز از تهران برگشتم، اکنون آماده هستم تا شما را در مورد وضعیت پادمانی در مورد ایران در جریان بگذارم. من مذاکرات فشرده ای با مقامات ارشد ایرانی برای رسیدگی به مسائل پادمان برجسته ایران داشتم. همانطور که گزارش خواهم داد، این مذاکرات بی نتیجه ماند

تا 23 فوریه 2021، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال، از آن تاریخ، این فعالیت ها به طور جدی در نتیجه تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات مرتبط هسته ای خود تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی، تضعیف شده است.

در غیاب دسترسی منظم آژانس به تجهیزات نظارتی و نظارتی خود در تمامی تأسیسات و مکان‌های ایران در رابطه با برجام، آژانس توافق موقتی را که در فوریه 2021 با ایران به دست آوردم، حفظ تداوم اگاهی ما از برنامه هسته ای را تسهیل می‌کند. با این حال، تمدید مکرر توافق، که اکنون برای حدود 9 ماه برقرار است، به چالشی مهم برای توانایی آژانس برای بازگرداندن این تداوم اگاهی و اطلاع تبدیل شده است.

علاوه بر این، بر خلاف توافق صورت گرفته بین آژانس و ایران در 12 سپتامبر 2021، عدم دسترسی به تاسیسات کرج باعث شده است که بازگرداندن نظارت و نظارت بر تمامی تأسیسات و مکان‌های ایران در رابطه با برجام امکان‌پذیر نباشد. این به طور جدی بر توانایی آژانس برای بازگرداندن تداوم اطلاع و نظارت بر تاسیسات تأثیر می گذارد، چیزی که به طور گسترده در رابطه با بازگشت به برجام ضروری شناخته شده است.

در 23 نوامبر 2021، دیدارهایی در تهران با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه داشتم. علی‌رغم تلاش‌های من، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمان‌های باقی‌مانده ایران که در دو گزارش به تفصیل شرح داده شد، بی‌نتیجه ماند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین