|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۳۳۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

فرانسه در پی پیشروی نیروهای تیگرای به سوی آدیس آبابا خواستار خروج اتباعش از اتیوپی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، سفارت فرانسه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی در ایمیلی به اتباع خود در اتیوپی نوشت: از تمامی اتباع فرانسه به طور رسمی خواسته می‌شود با بدون تاخیر این کشور با ترک کنند.

این سفارت در ایمیل خود تصریح کرده است با رزرو جا در پروازهای تجاری تخلیه اتباع خود را تسهیل خواهد کرد.

یکی از اعضای سفارت فرانسه عنوان کرد که برخی از اعضای این سفارت می‌توانند "به طور داوطلبانه" با خانواده‌های خود از اتیوپی خارج شوند.

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا نیز هفته گذشته به دنبال بالاگرفتن درگیری‌ها میان شورشیان جبهه آزاد سازی خلق تیگرای و دولت فدرال اتیوپی از اتباع آمریکایی مقیم اتیوپی خواست تا هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند و در عین حال تأکید کرد که واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای تسهیل فرآیند تخلیه از طریق هواپیماهای نظامی یا تجاری خود ندارد.

دولت اتیوپی به دنبال تهدید «جبهه آزادسازی تیگرای» مبنی بر پیشروی به سمت آدیس آبابا پایتخت این کشور در سراسر اتیوپی اعلام حالت فوق‌العاده کرده بود.

اتیوپی از یک سال پیش صحنه درگیری مسلحانه میان نیروهای فدرال و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای است و این درگیری با پیشروی جبهه تیگرای به سمت تعدادی از شهرهای اصلی از جمله آدیس آبابا شدت گرفته است.

آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل روز شنبه با هماهنگی میانجی اتحادیه آفریقا، تماس‌های تلفنی را به طور جداگانه با آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی و گبرمیشل، رهبر جبهه آزادیبخش خلق تیگرای برقرار کرد و از دو طرف درخواست کرد که به درگیری پایان داده و مذاکرات جامع را برای حل بحران آغاز کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین