|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۳۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

فارس: «دانییل بنایم» دستیاور وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» مدعی شد که واشنگتن قصد دارد در قالب «ساز و کاری جدید» با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همکاری کند.

بنایم در مصاحبه با شبکه خبری «الحره» گفت که پیام آمریکا به کشورهای عربی و منطقه این است که «ما در منطقه هستیم و باقی می‌مانیم. شراکتهای پایداری داریم که از چند دهه پیش شکل گرفته است و قصد داریم آن را تا چند دهه آینده ادامه دهیم».

مقام آمریکایی با اشاره به سفر منطقه‌ای «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران تصریح کرد: «من و رابرت مالی از سه هفته پیش در امارات، قطر و عربستان بودیم و مجددا به ریاض برخواهیم گشت تا با سران [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و سران اروپایی در قالب یک سازوکار جدید دیدار کنیم تا نشان دهیم که جامعه بین‌الملل در تلاش برای رفع نگرانی‌های جهانی از برنامه هسته‌ای ایران و رفع چالش‌های ناشی از رفتارهای منطقه‌ای ایران متحد است. فکر می‌کنم که مذاکرات و رایزنیهای راهبردی بیشتری با کشورهای [عربی] خلیج [فارس] صورت خواهد گرفت».

این مسئول آمریکایی ادامه داد: «می‌خواهیم به جهان این پیام را بدهیم که همپیمانان اصلی آمریکا در اروپا و دوستان نزدیک ما در خاورمیانه، در کنار ما قرار دارند. همه ما در کنار هم هستیم تا به ایران و هر کسی که حامی ایران است، این پیام را بدهیم که باید مسائل هسته‌ای را حل کنید. نمی‌توانید بین ما، تفرقه ایجاد کنید. باید با ما تلاش کنید تا مسائل هسته‌ای و همچنین منطقه‌ای را حل کنیم».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین