|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۳۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
پس از وقوع حادثه ترور یک معلم و یک بسیجی در شهرستان سرباز، قشرهای مختلف مردم، نخبگان، فرهنگیان، سران و معتمدان طوایف و به ویژه جوانان شیعه و سنی این ترورهای کور در استان سیستان و بلوچستان را محکوم کردند و این محکومیت همزمان با اقدام تروریستی شروع و کماکان ادامه دارد.
جوانان سربازی که ترور در یکی از روستاهای آن شهرستان رخ داده است نخستین کسانی بودند که ساعتی بعد از این حادثه با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت این دو جوان مقیم در یکی از روستاهای شهرستان سرباز، اینگونه اقدامات تروریستی را محکوم و تقبیح کردند.



* بیاینه شورای اسلامی شهرستان کنارک/ جنایت ضد انسانی و ضد اسلامی

شورای اسلامی شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه ای جنایت روز پنجشنبه که به شهادت فرهنگی شهید عیسی شهرکی و بسیجی شهید ادهم صبوری در منطقه سرباز منجر شد را محکوم کردند.

در این بیانیه ضمن درخواست هوشیاری از مردم منطقه آمده است: بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و حامیان تروریستی آن ها با به شهادت رساندن یک فرهنگی و یک بسیجی سرافراز به خون آغشته شد که یک جنایت ضد انسانی و ضد اسلامی را رقم زدند. شورای اسلامی شهرستان کنارک به نمایندگی از مردم این شهرستان ضمن محکوم کردن این جنایت که هرازگاهی در منطقه روی می دهد از مسوولان امنیتی استان و کشور می خواهیم عوامل این ترورها هرچه سریعتر دستگیر و به سزایی اعمالشان برسند.

شورای اسلامی شهرستان کنارک در بیانیه خود تصریح کرده است: از مردم سنی و شیعه منطقه می خواهیم در مقابل این حملات تروریستی هوشیار باشند و هرگز آب در اسیاب این تروریست های خبیث نریزند.



* اعضای رسانه ای سایت نی زار / بار دیگر خون جوانان شیعه و سنی به هم آمیخته شد

اعضای رسانه ای سایت نی زار نیز با صدور بیانیه ای اعلام کردند: بار دیگر چهره ی کریه ترور از آستین دیو صفتانی برخاست که چشم بر حقایق این سرزمین بسته اند.

با خبر شدیم برای چندمین بار در منطقه ی سرباز، فرهنگی دیگری هدف ترور کوردلان از خدا بی خبر قرار گرفت، شهید عیسی شهرکی به خیل شهدای فرهنگی پیوست. این ترور درشرایطی انجام شد که همراه این شهید فرزندی از دیار بلوچستان عزیز(شهید ادهم صبوری) نیز بوده و اکنون بار دیگر خون جوانان شیعه و سنی در هم آمیخته شد تا دشمنان ملت و نظام اسلامی ایران و اجیرشدگان و مزدوران انان در منطقه بدانند که با شهادت جوانانی چون شهید شهرکی و شهید صبوری نه تنها خللی در وحدت و همبستگی مردم ایجاد نمی شود بلکه به برکت خون این عزیزان اتحاد و انسجام افزایش می یابد.

بر ماست که در این شرایط حساس از هیجانات دوری جسته و پرچم دار و ادامه دهنده ی راه این شهدا باشیم و بر مسئولین امنیتی و انتظامی ماست که هر چه سریع تر این جانیان را شناسایی و به اشد مجازات برسانند و بر علماو معتمدین و سران طوایف است که در شناسایی عاملان این جنایت همکار و همگام باشند.

به امید اینکه منطقه برای مردم ما امن و بر دشمنان ما ناامن باشد.



* فرهنگیان ، بسیجیان ، دانشجویان / فرقی بین شیعه و سنی از نظر تروریست ها نیست

این جمع فرهنگی نیز با صدور بیانیه ای خاطر نشان کردند : بدینوسیله ما فرهنگیان، بسیجیان، دانشجویان وجمعی ازاقشارمردم شهادت معلم بی گناه عیسی شهرکی و ادهم صبوری را به جامعه فرهنگی و مردم شریف استان تسلیت عرض نموده وضمن محکوم کردن این ترور مجازات خاطی یاخاطیان این ترور را ازمسئولین خواستاریم.

این گروهکهای تروریستی بار دیگر ثابت کردند که شیعه و سنی برایشان فرقی ندارد و فقط به دنبال أهداف شومشان هستند، و این افراد در بین بلوچ و أهل سنت هیچ جایگاهی ندارند.



*ادارات و قشرهای مختلف مردم ایرانشهر اقدام تروریستی سرباز را محکوم کردند / اجیر شدن تعدادی خود فروخته

ادارات، سازمانها و قشرهای مختلف مردم ایرانشهر نیز با صدور بیانیه های جداگانه اقدام تروریستی مزدوران استکبار و اشرار مسلح در به شهادت رساندن یک معلم و یک بسیجی در شهرستان سرباز را محکوم کردند.

دفتر امام جمعه، فرمانداری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، حوزه های علمیه تشیع و تسنن، بازاریان، فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و بسیجیان شهرستان ایرانشهر در این بیانیه ها ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی اعلام داشتند بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و حامیان تروریستی آنها با شهادت یک فرهنگی فداکار و بسیجی دلاور در شهرستان سرباز به یک جنایت ضد انسانی و ضد اسلامی نمایان شد.

دراین بیانیه ها ضمن تاکید بر هوشیاری آحاد مردم آمده است: دشمنان اسلام از وحدت و انسجام ملت ایران هراس دارند و تلاش آنان این است که با اجیر کردن تعدادی خودفروخته بین مردم سیستان و بلوچستان اختلاف بیاندازند ما مردم ایرانشهر ضمن محکوم کردن این حرکت های شوم از مسوولان امنیتی می خواهیم عوامل این حرکت ضد انسانی را شناسایی و به سزای اعمال ننگینشان برسانند.



* طومار اقشار مختلف مردم مهرستان / جنایت ضد بشری

اعضای شورای اداری،شوراهای اسلامی، معتمدان ، روحانیون و اقشارمختلف مردم مهرستان باامضای طوماری ضمن محکوم کردن این جنایت ضدبشری خواستار دستگیری و محاکمه عاملان و مسببان اینگونه جنایات دراستان شدند.

در این طومار تاکید شده است: دست پلید استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از آستین تروریستهای ازخدا بیخبر بدرامد و جنایت ضدبشری دیگری در شهرستان سرباز رقم زد و دگربار خون شیعه وسنی را درهم آمیخت.



* بیانیه کارکنان و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چابهار / شهادت هنر مردان خدا

در بیانیه کارکنان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چابهار آمده است : «شهادت افتخار و زینت مردم ما است و استقامت و هوشیاری در مقابل جنایتکاران وظیفه ما به عنوان وارثین شهدا می باشد» دشمنانی که بارها با سیاست و کینه توزی غرب و استکبار به بهانه قوم و مذهب تیغ بر برادران دینی و خونی ما کشیده و همواره نیات شومشان با دلی سیاه و آکنده از حسد و تفکر ددمنشانه مردم این خطه چه از بلوچ و سیستانی و چه مرد و زن و چه کودکان و پیران را به فیض شهادت نائل کرده اند.

به فرموده امام خمینی (ره) که فرمودند بکشید مارا ؛ ملت ما بیدارتر می شود باید به این کوردلان گفت که خیلی وقت است تیرتان به سنگ خورده و از خواب غفلت بیدار شوید چرا که طبل روسیاهی شما گوش فلک را کر کرده است شهادت جوان بسیجی ادهم صبوری ومعلم شهیدعیسی شهرکی یکی در لباس مقدس اولیاء و پیامبران و دیگری در لباس مقدس خدمت به بسیج ، جای فخر و غرور برای ما مردمی است که به فرموده مقام معظم رهبری شهادت را هنر مردان خدا می دانند.



* بیانیه جامعه فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان سرباز / قتل هرانسان بی گناهی محکوم است

در این بیانیه آمده است : شهادت همکارمان عیسی شهرکی اصیل آموزگار دبستان خردنصیرآباد و بسیجی ادهم صبوری را به تمام جامعه فرهنگیان تسلیت عرض می نماییم.

باردیگر دشمنان اسلام ، انسانیت و فرهنگ و دانایی جنایت دیگری را رقم زدند و با اقدامی ناجوانمردانه همکارگرامی ما جناب آقای عیسی شهرکی اصیل را به شهادت رساندند.

جامعه فرهنگیان سرباز این حرکت ددمنشانه را به شدت محکوم می کند.

تا لحظه انتشار این گزارش ، موج بیانیه ها و اطلاعیه ها در محکومیت این ترورهای کور در شرق کشور همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین