|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۳۳۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
سیلاب روز گذشته، در غرب مازندران تاخت و مشکلات فراوانی را برای مردم و مسئولان به وجود آورد و در این میان شهرستان نوشهر نیز با آسیب‌های مختلفی رو به رو شد، موضوعی که موجب شد، صبح روز جمعه مسئولان نوشهری در جلسه ستاد مدیریت بحران دور هم جمع شوند و راهکارهای جبران خسارت ناشی از سیلاب را بررسی کنند.

سعید یزدانی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که روز جمعه با حضور مدیران دستگاه‌های ستاد بحران برگزار شد، با اشاره به بارش ۱۸۰ تا ۲۰۰ ملیلی متری باران در روز گذشته در نوشهر، اظهار کرد: دو رودخانه وحشی نیرنگ و کشکسرای نوشهر که در سیلاب‌های گذشته باعث بروز اتفاقات ناگواری در شهرستان می شدند، به خاطر اجرای سرشاخه گیرهای منابع طبیعی، کنترل شدند و این امر از بروز آسیب های جدی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع کنترل سیلاب در شهرستان، افزود: مدیریت قبل از بحران باعث شد جلوی بسیاری از آسیب ها به شهرستان گرفته شود.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه در بارندگی روز گذشته به ۱۰۰ واحد مسکونی در بخش مرکزی و حوزه شهری از ۲۰ تا ۶۰ درصد خسارت وارد شد، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ واحد مسکونی تخریب ۱۰۰درصد نشد و تنها به برخی از بخش های زیربنایی از جمله پل کرکرودسر و خیابان نیما یوشیج خسارت وارد شد که باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

در ادامه کلانتریان رئیس امور آب شهرستان نوشهر نیز با بیان اینکه در مجموع از روز گذشته تا امروز در رودخانه کرکرودسر ۵۳.۵ و در عالم کلا ۱۱۶ متر مکعب بارندگی رخ داد، گفت: در حال حاضر دبی سیلابی در کروکرودسر ۴ متر مکعب و گردکل ۶ متر مکعب است در حالیکه این عدد در روز گذشته تا ۱۰۰ متر هم رسید.

وی به آب بردگی پل رودخانه کرکرودسر اشاره کرد و افزود: در سایر نقاط تنها آب گرفتگی بود و با توجه به سرشاخه گیرها، اتفاق خاصی روی نداد.

مهدی بیژنی رئیس بنیاد مسکن نوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه در بارندگی شدید دیروز آسیب جدی وارد نشد، ابراز کرد: در کشکسرا دیوار حفاظتی بر روی رودخانه تا ۱۰۰ متر تخریب شد همچنین آب و گل و لای به داخل محوطه برخی منازل در بهجت آباد و چند روستای بخش مرکزی نفوذ کرد.

هژیر جوادی رئیس اداره گاز شهرستان نوشهر به مسدود شدن جاده چالوس به دوآب برای انتقال خودروی حامل گاز به منطقه کجور اشاره کرد و گفت: مدت هشت ساعت این جاده بسته بود اما با پیگیری به عمل آمده، راه این مسیر برای انتقال خودروی گاز به دو شهر پول و کجور بازگشایی شد و مردم این دوشهر احساس سرما نکردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خودروهای کفی حامل گاز کجور نیز از جاده کلاردشت به سمت منطقه حرکت کرد و در صورتی که مشکل جاده چالوس برطرف نشود از راه کلاردشت این گاز انتقال می یابد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین