|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۳۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به افزایش گرایش به ساخت باغ‌ویلاهای غیر مجاز در حریم شهر مشهد، گفت: تمایل به احداث باغ ویلاها بیشتر در حریم مناطق غربی شهر مشهد وجود دارد.

مسعود ایاز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات این کمیسیون، اظهار کرد: از ابتداء سال‌ جاری تا کنون ۳۹۱ باغ‌ویلای غیر مجاز  تخریب شده‌اند. همچنین حدود ۱۰۰۰ مورد پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی با تخریب پی و دیوار با ارتفاع نیم متر توسط شهرداری‌های مناطق انجام شده است.

وی افزود: تمایل به احداث باغ ویلاها بیشتر در حریم مناطق غربی شهر مشهد به خصوص مناطق ۲، ۱۰ و ۱۲ وجود دارد. سوداگری برخی افراد و از جمله برخی از بنگاه‌های املاک، آگاهی نداشتن برخی از شهروندان نسبت به قوانین و تبعات ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شهر  از جمله علل این موضوع است.

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد ادامه داد: متاسفانه گرایش به احداث باغ ویلا در حریم شهر در حال افزایش است. البته نسبت به سال گذشته اهتمام بیشتری به موضوع پیشگیری شده است و در نتیجه برخورد قانونی لازم در همان شروع عملیات ساختمانی غیر مجاز در حریم  با جدیت بیشتری نسبت به سال قبل انجام شده است. جمع‌آوری پی، شفته و دیوار تا نیم متر توسط شهرداری با دستور مرجع قضایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ در صد افزایش داشته است.

ایاز تصریح کرد: همچنین اطلاع رسانی و ارتقاء فرهنگ شهروندی در این زمینه در دستور کار شهرداری مشهد  قرار دارد.

وی با اشاره به حفر چاه‌های غیر مجاز در باغ ویلاها، تاکید کرد: شناسایی و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز از وظایف سازمان آب منطقه‌ای است. البته در اقدامات کمیته صیانت از حریم، نمایندگان این سازمان نیز به عنوان یکی از اعضاء کمیته حضور دارند و اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد اضافه کرد: شناسایی تخلفات در حریم شهر از طریق گشت‌زنی توسط اکیپ‌های نظارت شهرداری انجام می‌شود. همچنین از امسال شناسایی تخلفات  در حریم شهر  با استفاده از پهباد نیز انجام خواهد شد. البته سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل اوقاف و آستان قدس رضوی نیز بازدیدهای میدانی از حریم شهر دارند. پس از شناسایی موارد تخلف رسیدگی به آن‌ها در مراجع قانونی انجام و با اخذ احکام مربوطه نسبت به اجرای احکام یادشده به صورت مستقل توسط شهرداری‌های مناطق و یا به صورت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی در قالب کمیته صیانت از حریم اقدام می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین