|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۳۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این جلسه فرصت خوبی است که سوالات مدنظر نمایندگان توسط وزیر پاسخ داده شود و آنها در جریان امور آموزش و پرورش قرار گیرند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما در عین حال علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز حق دارد توضیحات لازم را نسبت به سوالات نمایندگان ارایه کرده و روشنگری کند.

حمیدرضا کفاش روز یکشنبه اظهار داشت: موضع رییس مجلس شورای اسلامی در این ارتباط نیز آن است که نمایندگان مجلس جلسه ای با فانی داشته باشند و مسایل خود را مطرح کرده و توضیحات را از وزیر آموزش و پرورش دریافت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این جلسه فرصت خوبی است که سوالات مدنظر نمایندگان توسط وزیر پاسخ داده شود و آنها در جریان امور آموزش و پرورش قرار گیرند.

کفاش یادآور شد: در صورتی که نمایندگان مجلس از پاسخ های وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند می توان طرح استیضاح را ارایه کرده و در صحن علنی مجلس از وزیر توضیحات لازم خواسته شود.

وی اظهار داشت: اگر بدون برگزاری جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخواهند وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کنند این حق قانونی آنها است و فانی هم آمادگی کامل دارد که به پرسش ها پاسخ دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص مطرح کردن چندباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز تصریح کرد: نمایندگان مجلس که قبلا نیز این مساله را مطرح کرده بودند با توضیحات وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی قانع شده و طرح استیضاح را پس گرفتند.

کفاش خاطرنشان کرد: تعامل بین دولت و مجلس حکم می کند قبل از استیضاح وزیر آموزش و پرورش، در جلسه ای با حضور نمایندگان سوال و جواب ها صورت گیرد و اگر متقاعد نشدند مساله استیضاح را مطرح کنند.

زمزمه طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بار دیگر توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد به گونه ای که ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه ۶۰ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده اند، گفت: به طور جدی پی گیر استیضاح هستیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین