|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۳۳۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

سفارت روسیه در آمریکا در پستی در توییتر خود با انتقاد از لشگرکشی‌های ارتش آمریکا به جهت مداخله در دیگر کشورها نوشت، سربازان آمریکایی "بی‌پروا در سراسر جهان پرسه می‌زنند" و هرج و مرج را در پشت سر به جا می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن در این پست خود نوشت: "ما از شنیدن ابراز نگرانی دفاتر مطبوعاتی وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه آمریکا در مورد فعالیت نیروهای ارتش ما آن هم در قلمرو ملی و در داخل مرزهای روسیه حیرت می‌کنیم. در آینه به خود نگاه کنید. این ارتش آمریکاست که بی‌پروا در سراسر جهان پرسه می‌زند و در پشت سرش هرج و مرج به جا می‌گذارد.

اوایل روز جمعه، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که هرگونه گزارشی درباره فعالیت‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، آمریکا را آزار می‌دهد، در حالی که هرگونه اقدام تهاجمی مایه نگرانی ویژه است. جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون نیز اعلام کرد که این نهاد از نزدیک فعالیت سربازان روسیه در  نزدیکی مرز با اوکراین را رصد می‌کند.

در تاریخ سوم نوامبر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به مقالات منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی با مضمون این ادعا که روسیه در حال انباشت نیروهایش در مرز اوکراین است، کنایه زده و  آنها را بخشی از یک "کمپین اخبار دروغ" دانست.

وی خاطرنشان کرد که دست‌کم سه رسانه آمریکایی پولیتیکو، واشنگتن پست و فارن پالسی مطالبی را "انگار سر بزنگاه برای یک حمله وحشت واقعی" منتشر کردند که گویا روسیه در حال انتقال نیروهای خود به مرز اوکراین است. این دیپلمات روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: این تنها یک خبر جعلی نبود، این یک کمپین به کلی جدید اخبار دروغ در رسانه‌های آمریکایی است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم سه‌شنبه گزارش‌های مربوط به استقرار تجهیزات نظامی روسیه در "نزدیک مرزهای اوکراین" را به عنوان "اخبار دروغ کم‌ارزش" توصیف کرد. این دبیر مطبوعاتی کرملین تاکید کرد که تحرکات تجهیزات و نیروهای نظامی روسیه در داخل این کشور صرفاً یک موضوع داخلی مسکو است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین