|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۳۳۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» که به مسکو سفر کرده است روز چهارشنبه، با سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه دیدار کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی سازمان اطلاعات خارجی روسیه (اس. و.ار)، نارشکین روز چهارشنبه با برنز دیدار کرد و در مرکز توجه دو طرف، مسائل مربوط به همکاریهای بین اس. و.ار و سیا در مبارزه با تروریسم بین المللی قرار داشت.

این دیدار به درخواست طرف آمریکایی صورت گرفت.

دیروز هم برنز با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

دفتر مطبوعاتی دفتر شورای امنیت روسیه گزارش داد: پاتروشف و برنز در این دیدار درباره روابط روسیه و ایالات متحده آمریکا گفت و گو کردند.

این نخستین دیدار پاتروشف با برنز از زمان تصدی مقام رئیس سیا بود.

برنز از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سفیر آمریکا در مسکو و مدتی نیز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا بود و از ماه مارس گذشته به مقام رئیس سیا منصوب شد.

روز گذشته سفارت آمریکا در مسکو در بیانیه ای در رابطه با سفر ویلیام برنز به مسکو خاطرنشان کرد که برنز به دستور جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در راس هیات عالیرتبه به روسیه سفر کرده است و با مقامهای ارشد روسیه درباره برخی موضوعات روابط دوجانبه گفت و گو می کند.

هیچ کدام از طرفین درباره جزییات این مذاکرات توضیحی نداده‌اند، اما روابط دو کشور سر پاره‌ای مسائل امنیتی تیره و تار شده است، از جمله حملات سایبری به ایالات متحده که واشنگتن آنها را روسیه نسبت داده است، یا حمایت روسیه از  بشار اسد در سوریه و نیز زندانی شدن آلکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف کرملین.

بایدن ماه گذشته ویکتوریا نولاند، معاون وزارت خارجه ایالات متحده، را جهت حل و فصل مناقشه‌ای که بر سر شمار دیپلمات‌های دو کشور در پایتخت‌های هم به وجود آمده است، به مسکو اعزام کرد اما این سفر حاصلی نداشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین