|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۳۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱

سازمان ملل متحد ‌جنگ یک ساله در اتیوپی را وحشی‌گری بیش از حد توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان ملل متحد امروز -‌چهارشنبه- اعلام کرد که جنگ یک ساله در اتیوپی موصوف به وحشیگری بیش از حد است.

«میشل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد که «شدت نقض‌ها و تجاوزهایی که ما مستند کرده‌ایم، بر لزوم محاکمه جنایتکاران از هر دو طرف تأکید می‌کند».

یک تحقیق مشترک توسط دفتر حقوق بشر سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر اتیوپی تشکیل شده توسط دولت در مورد جنایت‌های ادعایی همه طرف‌ها را متهم به تخلف کرده است، اما در این تحقیق از افشای نام افرادی که بیشترین مسئولیت را بر عهده دارند، خودداری شده است.

باشله افزود: «همکاری برای تیم او جهت رسیدن به منطقه آشوب‌زده تیگرای که مقام‌های اتیوپی از ورود خبرنگاران، سازمان‌های حقوق بشر و سایر ناظران خارجی منع کرده‌اند، ضروری است».

تحقیقات نشان می‌دهد که همه طرف‌ها، از جمله نیروهای استان مجاور امهره مرتکب تخلفاتی شده‌اند که می‌تواند جنایت ضد‌بشریت و جنایت جنگی توصیف شود.

یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهد از چندین اردوگاه متعلق به ارتش اتیوپی برای شکنجه اعضای بازداشت‌شده تیگرای یا غیرنظامیان مظنون به حمایت از این نیروها استفاده شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین