|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۳۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق نسبت به فتنه‌انگیزی‌ها و درگیری‌های طایفه‌ای در استان دیالی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النهار چاپ لبنان، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف نیروهای ملی تاکید کرد، استان دیالی شهر دوستی و برادری و عراقِ کوچک است و نمونه و الگویی از همزیستی مسالمت‌آمیز میان طایفه‌ها، اقوام و عشایر است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود، استان دیالی در گذشته‌ای نه چندان دور شاهد یکپارچگی اراده‌ها برای دور کردن دست داعشی‌ها از این منطقه بود.

وی ضمن هشدار نسبت به فتنه‌افکنی‌ها و بازگشت درگیری‌های طایفه‌ای تحت هر عنوانی، از عقلا، شیوخ و بزرگان عشایر، نخبگان اجتماعی و نهادهای سیاسی خواست که نسبت به این نقشه‌های پلید آگاه و خویشتن‌دار باشند و به وضعیت وخیم دیالی خاتمه ببخشند.

عمار حکیم همچنین از سرویس امنیتی خواست مسؤولیت حقوقی و قانونی خود را در قبال برقراری امنیت و حفظ جان شهروندان برعهده بگیرند.

پیش از حکیم، «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در صفحه توییتر خود نوشته بود: «خطر در استان دیالی در کمین است و آتش درگیری‌های فرقه‌ای توسط برخی شعله‌ور می‌شود».

صدر افزود: «نیروهای امنیتی ما در وزارت کشور باید سریع‌تر برای حفاظت از مرزها اقدام کنند و برای دفع خطرات به سرعت مستقر شوند».

 هفته پیش داعش با حمله به روستای شیعه‌نشین «الرشاد» شهرستان المقدادیه استان دیالی، ۱۱ نفر از اهالی این روستا را به شهادت رسانده و ۱۵ نفر را هم زخمی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین