کد خبر: ۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
شاکي در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز بعد و براي پاسخ دادن به پيشنهاد ازدواج بهنام، با يکديگر به رستوراني در منطقه لواسان رفتيم؛ در آنجا متوجه شدم که گوشي تلفن همراهم به ارزش تقريبي دو ميليون و 500 هزار تومان گم شده است.
متهم سابقه داري که با معرفي خود به عنوان خواستگار و با وعده ازدواج در شبکه هاي اجتماعي طعمه هاي خود را انتخاب کرده و با فريب آنها اقدام به سرقت گوشي هاي تلفن همراه مي‌کرد شناسايي و دستگير شد.

اواخر تيرماه سال 93، خانم جواني با مراجعه به کلانتري 101 تجريش به مأموران اعلام کرد: جواني بنام "بهنام جواهريان” که از مدتي پيش با وي آشنا شده بودم، مدعي بود که مي‌تواند از طريق دوستانش اقدام به پيدا کردن گوشي تلفن همراهم کند اما پس از مدتي و ناپديد شدن وي متوجه شدم که گوشي بنده توسط همين شخص سرقت شده است. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "کلاهبرداري” و به دستور شعبه دهم بازپرسي دادسراي ناحيه يک تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندي پيش از طريق فضاي وايبر با جواني بنام "بهنام جواهريان” که خود را از جواهرفروشان سرشناس تهران معرفي کرده بود، آشنا شدم؛ مدت کوتاهي از ارتباطمان از طريق فضاهاي مجازي نگذشته بود که به دعوت بهنام با يکديگر در يکي از کافي شاپ هاي منطقه الهيه قرار ملاقات گذاشتيم و در آنجا، براي اولين بار با بهنام ملاقات کردم؛ بهنام در همان جلسه اول، با يک دستگاه خودرو مدل بالا به محل قرار آمد و در همان جلسه با ابراز علاقه به بنده پيشنهاد ازدواج با مرا مطرح کرد .

شاکي در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز بعد و براي پاسخ دادن به پيشنهاد ازدواج بهنام، با يکديگر به رستوراني در منطقه لواسان رفتيم؛ در آنجا متوجه شدم که گوشي تلفن همراهم به ارزش تقريبي دو ميليون و 500 هزار تومان گم شده اما بهنام با طرح اين ادعا که دوستاني در مراکز انتظامي و دولتي دارد، مدعي شد که مي‌تواند از طريق آنها اقدام به پيدا کردن گوشي تلفن همراهم کند؛ به اين بهانه از من درخواست کرد تا کارتن گوشي تلفن همراه خود را در اختيارش بگذارم و من نيز که اعتماد کاملي به او پيدا کرده بودم، کارتن گوشي تلفن همراه خود را در اختيارش قرار دادم؛ مدتي از گم شدن گوشي تلفن همراهم گذشت و بهنام نيز هر بار بهانه اي را در اين خصوص مطرح مي‌کرد تا اينکه يک روز گوشي تلفن همراه بهنام خاموش شد ! و ديگر وي از آن زمان پاسخگوي تماس هايم نبود؛ آن زمان متوجه شدم که تصميم به ازدواج با فردي را گرفتم که تنها يک شماره تلفن همراه اعتباري از وي در اختيار دارم.

با آغاز رسيدگي به پرونده شاکي، کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ با پرونده هاي مشابه ديگري روبرو شدند که در تمامي آنها، زنان و دختران جواني به شيوه اي مشابه مورد سرقت گوشي هاي تلفن همراه قرار گرفته بودند.

بررسي اظهارات شاکيان نشان داد که همگي آنها از طريق فضاهاي وايبر، تانگو با جوان جواهرفروشي آشنا شده اند که از تمامي آنها درخواست ازدواج کرده و گوشي هاي تلفن همراه همگي آنها نيز در زمان ملاقات با اين شخص ناپديد شده است.

با توجه به شيوه و شگرد متهم که خود را به اسامي "بهنام جواهريان” و "بهنام مظفريان” و از جواهرفروشان سرشناس و مالک چندين طلافروشي در سطح شهر تهران بويژه در مناطق شمالي شهر معرفي کرده بود، اقدامات پليسي براي شناسايي وي آغاز شد. سرانجام با اقدامات پليسي و بهره گيري از بانک اطلاعات پليسي، کارآگاهان موفق به شناسايي هويت واقعي متهم بنام "شهروز” شده و تمامي شکات نيز با مشاهده تصوير وي اقدام به شناسايي تصوير وي کردند؛ بررسي سوابق شهروز نشان داد که وي پيش از اين نيز يک بار به اتهام "ضرب و جرح عمدي با سلاح سرد” دستگير و روانه زند ان شده است. با شناسايي هويت دقيق "شهروز” مخفيگاه وي در حوالي خيابان دولت شناسايي، سرانجام اواخر آذرماه دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش تعدادي از گوشي هاي تلفن همراه متعلق به تعدادي از شکات کشف شد. با توجه به مدارک و اموال بدست آمده از مخفيگاه "شهروز”، وي که چاره اي جز اعتراف و بيان حقيقت نداشت سرانجام به چندين فقره سرقت هاي مشابه اعتراف کرد. «شهروز” در خصوص علت گرفتن کارتن گوشي هاي تلفن همراه از شکات نيز گفت: با توجه به ارزش بالاي بيشتر گوشي ها و به منظور فروش آنها با قيمت مناسب لازم بود تا در زمان مراجعه به مغازه هاي فروش موبايل، کارتن هاي گوشي ها را نيز به صاحبان مغازه هاي خريد و فروش گوشي تلفن همراه تحويل دهم؛ به همين دليل و با طرح داشتن دوستاني در مراکز دولتي و انتظامي و به بهانه پيدا کردن گوشيها، اقدام به گرفتن کارتن هاي موبايل از مالباختگان کرده و پس از آن، گوشي ها را مي‌فروختم .

سرهنگ کارآگاه رحيم فرزام، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به فريب و سرقت از زنان و دختران جوان و به منظور شناسايي ديگر شکات و مالباختگان بويژه ساير جرايم ارتکابي از سوي متهم، دستور انتشار تصوير متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از کليه شکات احتمالي که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي‌شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر ( مسير شرق به غرب ) – خيابان قلندري شمالي مراجعه کنند.

منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین