|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۳۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
این تفاهم نامه همکاری با هدف آموزش و ایجاد اشتغال برای فرزندان ۱۸ تا ۲۵ سال خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران صورت می گیرد و آموزش ها زیر نظر اداره کل فنی و حرفه ای استان تهران و در جوار گروه خودروسازی سایپا انجام می شود.

تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و گروه خودروسازی سایپا با هدف آموزش، توانمندسازی و اشتغال مددجویان به امضاء رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه با هدف آموزش، توانمندسازی و توسعه اشتغال مددجویان با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، جواد روان بخش،مدیرکل آموز فنی و حرفه ای استان تهران و سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا  به منظور آموزش و ایجاد اشتغال برای فرزندان ۱۸ تا ۲۵ سال خانواده های تحت حمایت این نهاد در محل گروه خودروسازی سایپا برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه همکاری با هدف آموزش و ایجاد اشتغال برای فرزندان ۱۸ تا ۲۵ سال خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران صورت می گیرد و آموزش ها زیر نظر اداره کل فنی و حرفه ای استان تهران و در جوار گروه خودروسازی سایپا انجام می شود.

وی از آموزش و اشتغال ۵۰ نفر در مرحله اول این تفاهم نامه خبر داد و اعلام کرد: تلاش می کنیم ضمن گسترش این طرح، با دیگر شرکت ها و گروه های صنعتی این نوع تفاهم نامه و  همکاری را داشته باشیم.

پرپنچی با بیان اینکه در صدد هستیم تا با آموزش مددجویان و بهره گیری توسط گروه سایپا زمینه اشتغال افراد جویای کار و توانمند تحت حمایت را برطرف کنیم،گفت: سالانه می توان از طریق این تفاهم نامه ۲۰۰ جوان جویای کار را آموزش و به بازار کار خودرو سازی معرفی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای می تواند در بحث آموزش ها و امکان سنجی کمک بسزایی را داشته باشد، افزود: هم اکنون ۸۴ هزار و ۱۹۰ خانواده تحت حمایت این نهاد هستند و از خدمات مختلف حماتی این نهاد بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم این نهاد اشتغال زنان جوان و سرپرست خانوار است گفت: درصدد هستیم که زمینه اشتغال این گروه از جامعه هدف تحت حمایت را در اولویت قرار دهیم.

پرپنچی با بیان اینکه در این تفاهم نامه سه جانبه جامعه هدف تحت حمایت علاوه بر اینکه  آموزش حرفه ای مدارک مهارتی را اخذ می کنند نیز با ایجاد زمینه کار دائم سالیان متمادی خودکفا خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: یکی از برنامه های کمیته امداد در سال‌جاری توسعه اشتغال برای مددجویان است که تا کنون ۵ هزار فرصت شغلی برای  کارجویان ایجاد شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین