|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۳۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
بی تردید بخش زیادی از رشد اقتصادی 4 درصدی کشور در این مدت مرهون صنعت خودرو بوده است با این وجود، به نظر می رسد این موضوع به مذاق برخی مخالفان تولید ملی چندان خوشایند نیست.
صداوسیما در ادامه روند تخریب تولید ملی، آمار مغشوش دیگری از میزان تصادفات خودروها در کشور ارائه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما در روز 13 دی ماه جاری در گزارشی تلاش کرد تا خودروهای تولید داخل را در مقایسه با نمونه های خارجی "ناامن" نشان دهد.

در گزارش مذکور، با استناد به آمار پلیس راهور در سال 91 (!)، تولیدات خانواده پژو در صدر پرتصادف ترین خودروهای کشور قرار گرفته و خانواده پراید در رده دوم است. نوک پیکان حمله صداوسیما این بار در شرایطی به سمت ایران خودرو گرفته شده است که هفته گذشته نیز مقایسه عجیب تولیدات کارخانه سایپا با داعش(!) در این بخش خبری سیما حاشیه ساز شده بود.


در گزارش مورد اشاره، در حالی میزان تصادفات خودروهای تولید داخل در صدر قرار گرفته اند که هیچ اشاره ای به میزان تردد این خودروها و نسبت تصادفات آنها به تعداد خودروهای موجود در ناوگان حمل و نقل کشور نشده است.

واضح است که تعداد خودروهای خانواده پژو و پراید موجود در کشور، بسیار بیشتر از خودروهای خارجی است. به همین دلیل، ارائه آمار درباره تصادفات این خودروها بدون توجه به میزان تردد آنها در جاده‌های کشور، معیار مناسبی برای مقایسه آنها به شمار نمی‌رود و به نوعی، گمراه کننده و تخریبی است.

نکته قابل تامل اینکه، این گزارش برای نمایش میزان تصادفات به خودروهای موجود، تنها چهار خودرو را در نمودار قرار داده که سه خودروی اول از خانواده ایران خودرو به شمار می‌روند و همچنان خبری از خودروهای خارجی در نمودارهای فوق نیست.



تخریب خودروهای تولید داخل و تبلیغ غیرمستقیم خودروهای خارجی در حالی در صداوسیما صورت می گیرد که بخش خودرو، در هفده ماه گذشته، بار زیادی از رشد اقتصادی کشور و نیل به وضعیت کنونی را به دوش کشیده است. به طور مثال، تولیدات ایران خودرو در فروردین ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 173 درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر، تولیدات ایران خودرو در 100 روز ابتدایی سال 93 با افزایشی خیره کننده، حتی از مجموع تولیدات شش ماهه نخست سال 92 نیز فراتر رفت.

این روند صعودی تولید خودرو در کشور، در ماه های بعد نیز تکرار شد به طوری که در 9 ماهه ابتدایی سال جاری، تولید کل خودروی کشور با افزایش 70 درصدی مواجه شد.

آهنگ رشد تولید در ایران خودرو موجب دلگرمی دست اندركاران از جمله سازندگان زنجیره تامین شده و بی تردید بخش زیادی از رشد اقتصادی 4 درصدی کشور در این مدت مرهون صنعت خودرو بوده است با این وجود، به نظر می رسد این موضوع به مذاق برخی مخالفان تولید ملی چندان خوشایند نیست.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استانداری خوزستان با بیان اینکه رهبری از من پرسیده‌اند چرا مردم کمتر کالاهای داخلی را مصرف می‌کنند به نکته قابل تاملی اشاره کرد که به نظر می رسد در رویه صداوسیما عکس آن مشاهده می شود.

جهانگیری گفت: ما در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌ایم متاسفانه اکنون تولیدکننده ایرانی به کالای تولیدی خود برچسب کشور همسایه را می‌زند. فرهنگ استفاده از تولیدات خارجی باید اصلاح شود. ژاپن زمانی کالاهای با کیفیت پایین تولید می‌کرد اما مردم ژاپن پای اجناس خود ایستاد تا کیفیت آن بالا رود البته مسئولان ژاپن هم قول دادند تا کیفیت کالاها را افزایش دهند. ما هم باید به تولیدکننده خود فرصت دهیم. دردآور است که در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پراید صادراتی به عراق نشان داده می‌شود و گفته می‌شود که مردم عراق باید از داعش بترسند یا از پراید؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
0
ای کاش حداقا تبلیغ یه ماشین خوب خارجی میکردند

صدا و سیما شده پر از تبلیغ آشغال های چینی

چی از این جنس های چینی بهشون میچربه من موندم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین