|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۳۳۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

مربی سازنده کشتی استان تهران گفت: تنها راهکار برون رفت کشتی تهران از وضعیت فعلی، حضور یک فرد دلسوز که حتما تهرانی باشد و به کشتی تهران تعصب داشته باشد، در سمت ریاست هیات کشتی است.

مهدی قاسمی‌جو درباره انتقادها از وضعیت کشتی در استان تهران، اظهار کرد: آن‌ چیز که عیان است چه حاجت به بیان است. هیچ کس نمی‌تواند از وضعیت خراب کشتی تهران دفاع کند. آقای عزیزی خیلی قابلیت‌ها داشت که می توانست از آنها برای کمک به کشتی تهران استفاده کند و مانند آقای طالقانی که کشتی تهران در زمان او در اوج بود، یک یادگاری خوب از خود به جای بگذارد. اما کاملا بر خلاف این رویه عمل کرد و تا جاییکه توانست مربیان و باشگاه های تهرانی را اذیت کرد. او با باشگاه هایی که کشتی گیر به مسابقات کشوری تزریق می کردند تا جاییکه توانست جنگید و نه تنها دست آن‌ها را نگرفت، بلکه پایشان را هم گرفت تا نتوانند حرکت کنند. باشگاه کارگران تهران با اکبر فلاح، اسلامشهر با رسول دهقان نژاد که امثال حسن رحیمی را تحویل کشتی داد، کشتی باقرشهر که آقای بهکار تمرین می‌داد، از بین رفت، آقای هادی داداشی در باشگاه ناطق نوری و صادق گودرزی که امثال علی عبداللهی را تحویل کشتی دادند، اکبر بهتری در باشگاه سرباز، بنده در شهریار و خیلی های دیگر، به شکلی با این ها برخورد شد که واقعا انگیزه‌شان را از دست داده اند.

مربی سازنده کشتی در استان تهران، افزود: نمی‌دانم هیات کشتی تهران چرا قائل به این نیست که موظف است باید از باشگاه های فعال که کشتی گیر می‌سازند حمایت کند. او کاملا بر عکس عمل می کند و به جای حمایت، با آن‌ها می‌جنگد. رییس هیات تهران به جای اینکه از افراد دلسوز و کاربلد و اخلاق مدار مثل اکبر فلاح استفاده کند، افرادی را آورد که اصلا دلشان به حال کشتی تهران نمی‌سوزد. اگر هم به او بگوییم در جواب می‌گوید خود اکبر فلاح قبول نکرد، اما باید گفت شما موظف هستی شرایط همکاری را مهیا کنی تا افراد کارکشته را جذب کنی، نه اینکه کاری کنی اصلا رغبتی به همکاری با هیات تهران نداشته باشند.

وی تصریح کرد: هیات تهران حمایت که نمی کند هیچ، اما تا دلتان بخواهد به جاهایی مثل انستیتو کشتی نامه می‌زند که با فلان مربی برخورد و او را محروم کنید.  چرا باید کشتی تهران و توابع ادغام می شد؟ قبلا که جدا از هم بودند نتایج خیلی بهتر بود اما با این کار کشتی توابع تهران به نابودی کشیده شد. مثلا برای مسابقات نونهالان استان تهران، به شهر قدس فقط در ۳ وزن سهمیه دادند، خب مشخص است با این کار ریشه کشتی در شهر قدس با آن همه ظرفیتی که دارد خشکانده می‌شود.

قاسمی جو ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات عجیب هیات کشتی تهران موضوع عناوین تیم‌ها در مسابقات است. مثلا یک تیم تحت عنوان تیم آزاد آوردند و در مسابقات شرکت دادند که اصلا معلوم نبود کشتی‌گیرانشان برای کجا هستند. ما اگر ۱۰ کشتی‌گیر در ۱۰ وزن داشتیم آن‌ها حدود ۵۰ نفر تحت عنوان تیم آزاد بودند. در نهایت هم ما در مسابقات نایب قهرمان شدیم اما عنوان ما را به آن تیم دادند و هر چه هم اعتراض کردیم گوش کسی بدهکار نبود. من نمی دانم وظیفه اداره کل ورزش و جوانان تهران چیست که بر این موارد نظارتی ندارد. این مسائل در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود.

روایت تکان‌دهنده یک مربی از وضعیت کشتی تهران/ قاسمی‌جو: آقای دبیر به داد کشتی پایتخت برس

مربی کشتی‌گیرانی نظیر یونس امامی، با انتقاد از نحوه برخورد رییس هیات کشتی تهران با مربیان کشتی، گفت: او به شکلی با مربیان برخورد می‌کند که انگار با زیردستان خود صحبت می‌کند. رییس شورای شهر شهریار نزدیک به ۲ سال در هیات کشتی شهریار حضور داشت و نزدیک به ۴ میلیارد تومان به کشتی کمک کرد و واقعا آدم متشخصی بود. بخاطر درگیری‌هایی که پیش آمده بود، او روز عید با یک دسته گل و یک جعبه شیرینی به هیات تهران رفت و گفت اولین روز قرن جدید است و کدورت‌ها را کنار بگذاریم، اما در طول ۲ ساعت انقدر از رییس هیات توهین شنید که در آخر جعبه شیرینی را به سمت او پرتاب کرد و رفت! در آخر هم استعفا داد و عطای کشتی را به لقایش بخشید. شهریار الان ۶ ماه است که رییس ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رییس هیات تهران سعی می‌کند ساخت و سازها در کشتی تهران را به نام خود بزند، در حالیکه علیرضا دبیر وقتی در شورای شهر بود باعث کمک به کشتی تهران و ساخت و ساز شد و امتیازاتی را برای کشتی تهران گرفت.

مربی سازنده کشتی تهران، با بیان اینکه تهران بر خلاف تمامی استان ها، از رانت ۲ تیمی بودن استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: هر استان فقط می‌تواند یک تیم در مسابقات کشوری داشته باشد اما تهران و توابع آن هر کدام می‌توانند یک تیم داشته باشند. به جای اینکه از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده شود، می‌بینید که کشتی تهران به چه حال و روزی افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون رییس هیات کشتی تهران، به باشگاه او در شهریار سرکشی کرده یا خیر، گفت: به هیچ وجه! او اصلا یکبار هم به باشگاه‌هایی که کشتی‌گیر پرورش می دهند سر نزده است. من در شهریار حدود ۴۰۰ کشتی‌گیر دارم و از صبح تا شب کار می‌کنم اما یک بار نشده پایش را در باشگاه من بگذارد و ببیند اصلا چه کار می کنیم. اما در مقابل، یکبار که در مسابقات جوانان یک درگیری پیش آمد، او بلافاصله یک کمیته انضباطی برای خودش تشکیل داد و من و کمک‌هایم را ۶ ماه محروم کرد. اگر یک نفر از او کوچکترین انتقادی کند سریعا برخورد می شود، مثلا یک بار یکی از مربیان در گروه بابت نحوه سهمیه نونهالان یک انتقاد ساده کرد اما ۴ ماه محروم شد!

روایت تکان‌دهنده یک مربی از وضعیت کشتی تهران/ قاسمی‌جو: آقای دبیر به داد کشتی پایتخت برس

قاسمی جو با بیان اینکه عملکرد رییس هیات کشتی تهران در جذب اسپانسر برای کشتی تهران ضعیف بوده است، گفت: شما تعداد تیم‌های مازندران در لیگ را ببینید که با چه قدرتی در لیگ حاضر می شوند. اما رییس هیات تهران در این سال‌های ریاست حتی یکبار هم نتوانست اسپانسر جذب کند که یک تیم تهرانی با قدرت در لیگ حاضر شود. یا اینکه ۲ سال پیش حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای مسابقات تهران پول جمع شد، خود ما ۲ تیم داشتیم و فقط ۶ میلیون تومان بابت ورودی دادیم اما هیچ‌وقت نشد که هیات تهران در مسابقات به کشتی گیران و مربیان برتر جایزه بدهد تا انگیزه بگیرند.

وی درباره راهکار برون رفت کشتی تهران از وضعیت فعلی خاطرنشان کرد: کشتی تهران واقعا به یک مدیر توانمند و دلسوز کشتی که حتما تهرانی باشد و به کشتی تهران تعصب داشته باشد، نیاز دارد. مثلا مازندرانی ها آیا می‌گذارند که حمید سوریان رییس هیات کشتی شان شود؟ بخدا اگر اجازه بدهند. یا کرمانشاه آیا می‌گذارد که یک نفر از تهران یا خراسان رییس هیات کشتی‌شان شود؟ خب چرا باید یک غیر تهرانی سالها رییس هیات کشتی تهران باشد؟ باید کسی بیاید که احترام مربیان و کشتی گیران را حفظ کند و به کشتی تهران تعصب داشته باشد.

قاسمی جو در پایان گفت: همه استان ها وقتی می‌خواهند تیم به مسابقات بفرستند شان و جایگاه کشتی گیر و مربی‌شان را حفظ می کنند و حداقل برای انتقال آن‌ها ماشین می‌گیرند، اما تیم تهران همیشه باید کنار خیابان بایستد تا هر کس به هر شکلی شد ماشین بگیرد و برود! قبل از اینکه آقای عزیزی به هیات تهران بیاید این موارد کاملا رعایت می شد اما چند سالی است که حتی این موارد ساده هم انجام نمی‌شود. دیگر واقعا خسته شده ایم و از آقای دبیر که دلسوز کشتی است می‌خواهیم به داد کشتی استان تهران برسد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین