|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۳۳۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: سه نفر در کرج بر اثر مسمومیت با گتز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

مهرداد بابایی روز یکشنبه دوم آبان اظهارکرد: ساعت ١١:٤٢ امروز یکشنبه دوم آبان ماه، ماموریتی با تشخیص مسمومیت با گاز مونواکسید کربن به اورژانس استان البرز اعلام و بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

بابایی اظهار کرد: این حادثه در آق تپه مهرشهر رخ داده بود و متاسفانه سه نفر شامل دو خانم و یک آقا در اثر نشت گاز co از بخاری جان باخته بودند.

وی ادامه داد: علائم گازگرفتگی در مراحل و ساعات اولیه کاملا دارای علائمی شبیه سرماخوردگی از جمله ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، سوزش بینی و گلو بوده و همین امر باعث میشود که افراد شک به این عارضه نکرده و اقدامی مناسبی در جهت رفع این مشکل نکنند.

بابایی گفت: این عارضه در مراحل پیشرفته‌تر علائم تهوع و استفراغ و کبودی در ناحیه صورت ناشی از کمبود اکسیژن و در نهایت اختلال در سطح هوشیاری را در پی دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل، محل کار، کارگاه‌ها و ... مواجه شدید بلافاصله در و پنجره‌ها را برای ورود هوای تازه باز کنید همسایه‌ها را خبر کنید، فرد مصدوم را از محل درصورت امکان خارج کنید، با ١١٥ تماس گرفته و تا رسیدن آمبولانس بر بالین افراد مسموم به توصیه‌های کارشناسان اورژانس در پشت خطوط تلفن عمل کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین