|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
معاون سیما به شورای عالی فرهنگی پیشنهاد کرد یک روز را در سال به نام حافظان قرآن اختصاص دهند.
علی دارابی، معاون سیما در مراسم اختتامیه طرح 1447 که روز گذشته برگزار شد، از برگزار کنندگان طرح قرآنی 1447 قدردانی کرد و افزود :امروز سیما مفتخر است با 160 شبکه رادیویی و تلویزیونی به بیش از 40 زبان زنده دنیا برنامه تولید و پخش می کند . وی علت قطع شبکه های ایرانی از روی ماهواره را صداقت این شبکه ها و تاثیر آن در جهان دانست .و افزود :اهتمام به امر قرآن و معارف دینی در رسانه ملی بی تردید در صدر برنامه هاست و گفتمان سیما بر اساس قرآن و ولایت طراحی و تدوین شده و براین اساس برنامه تولید می کند.

وی گفت: تولیدات قرآنی افزایش کمی و کیفی داشته است و امسال شاهد رشد قابل توجهی نسبت به سال 91 هستیم . اگر چه برنامه های قرآنی مختص به شبکه قرآن نبوده و شبکه قرآن برنامه های متنوعی را پخش می کند.

معاون سیما اظهار داشت: شاهدیم مراجع محترم تقلید در شبکه های مختلف به اشاعه فرهنگ قرآنی همت می گمارند . در فیلم ها و سریال ها آموزه های قرآنی مدنظر قرار گرفته است. در همه ساعات و شبکه های مختلف، برای اقشار مختلف، برنامه های متفاوت دینی و قرآنی داریم. در ماه رمضان برنامه «از اذان تا اذان»، از شبکه های مجازی و تلاش کردیم بخش جمع خوانی قرآنی و محافل قرآنی را به فرهنگ تبدیل کنیم.

 وی افزود: سریال حضرت موسی و حضرت ابراهیم تنها دو نمونه برگرفته از قرآن بوده و سریال های دیگر در این زمینه «نرجس خاتون(س)» حضرت ابوطالب، سریال سلمان است .

 دارابی افزود : من اینجا اعلام می کنم برای اهتمام به گسترش فرهنگ اهل بیت در شبکه معارف بیش از 30 فیلم و در سیما بیش از 100 فیلم ساخته خواهد شد؛ همچنین مشاعره های قرآنی را مدنظر قرار داریم.

معاون سیما گفت: امروز 20 شبکه داریم و دو شبکه دیگر راه اندازی می شود، که در آن برنامه های دینی و قرآنی و اهتمام به صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را مدنظر داشته و من مراتب تقدیر و تشکر خود را از کسانی که ما را در طرح 1447 یاری کردند، اعلام می کنم.

طرح قرآنی 1447 به منظور بهره برداری از اوقات فراغت مخاطبان خود اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی ، پخش قرائت و ترتیل قرآن کریم ، رقابت میان حافظان و قاریان قرآنی در ایران و سراسر جهان کرد که در پایان این طرح به هزار نفر از برگزیدگان این طرح در سراسر جهان جوایزی اهداء شد.

گفتنی است، طرح 1447 از 30خرداد ماه امسال آغاز شد و علاوه بر شبکه قرآن و معارف سیما شبکه های یک، دو، سه، تهران و جام جم، دو شبکه رادیویی در این امر مشارکت کردند. روزانه از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تولید و پخش برنامه پرداختند .

منبع: دانشجو
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین