|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۳۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
پاول که از سرطان و پارکینسون رنج می‌برد، گفته است: برای من متاسف نباشید ، به خاطر خدا. من (تقریبا) ۸۵ ساله هستم. یک روز از زندگی خود را برای مبارزه با این دو بیماری از دست نداده‌ام. در شرایط خوبی هستم.

واشنگتن پست آخرین گفتگوی تلفنی باب وودوارد با پاول را که در مورد همه چیز از حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ گرفته تا دیدگاه‌های وی در مورد جنگ گفتگو کرده‌اند، منتشر کرد.

 به نوشته واشنگتن پست، پاول باب وودوارد روزنامه نگار را در  جریان مشکلات سلامتی‌اش گذاشته و به او توصیه کرده که برایش متاسف نباشد.

پاول که از سرطان و پارکینسون رنج می‌برد، گفته است: برای من متاسف نباشید ، به خاطر خدا. من (تقریبا) ۸۵ ساله هستم.  یک روز از زندگی خود را برای مبارزه با این دو بیماری از دست نداده‌ام. در شرایط خوبی هستم.

پاول ، اولین وزیر خارجه سیاه پوست ایالات متحده و رئیس ستاد مشترک ارتش ، روز دوشنبه بر اثر عوارض ناشی از کووید -۱۹ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

او در این گفتگو درباره خروج نیروهای آمریکا از افغانستان گفت: فکرش را می‌کردم که باید در نهایت افغانستان را ترک کنیم. من می‌دانستم قادر به شکست دادن آنها نخواهیم بود. در افغانستان هرگز برنده نمی‌شدیم، این افغان‌ها بودند که پیروز شدند.

وی گفت: آنها صدها نفر مایل به جنگیدن و کشته شدن برای کشور خود دارند. به همین دلیل من هیچ مشکلی با خروج ندارم. ما نمی‌توانیم تعداد ۱۰۰ هزار نیرو را به صدها تن برسانیم و بعد انتظار پیروزی داشته باشیم.

او درباره چین و کره شمالی نیز گفت: چین هرگز به ما اجازه نخواهد داد تا جنگی را با کره شمالی آغاز کنیم. آن‌ها کره شمالی را دوست خود می‌دانند و از طرفی هم کره شمالی آزار و اذیتی به ما ندارد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هرگز قصد حمله به آمریکا را نخواهد داشت زیرا او می‌داند که این قضیه خودکشی است. من همین حس را نسبت به ایران و روسیه دارم. آن‌ها توان اقتصادی این کار را نخواهند داشت.

پاول درباره اتفاقات ۶ ژانویه در کنگره آمریکا گفت: افتضاح بود. ترامپ قصد سرنگونی دولت آمریکا را داشت. او گفت:  آنچه اتفاق افتاد "وحشتناک" بود. ترامپ برای سرنگونی دولت وارد آنجا شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین