|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۳۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، نیروهای نظامی این اتحادیه و ژاپن بک رزمایش دریایی مشترک را در نزدیکی سواحل خلیج عدن و دریای عربی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اتحادیه اروپا، در این رزمایش واحدهای نیروی دریایی اتحادیه اروپا برای سومالی موسوم به "عملیات آتالانتا" و واحدهای نیروی دریایی وابسته به نیروی دفاع شخصی ژاپن شرکت داشتند. همچنین نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به تبادل اطلاعات با مرکز امنیت دریایی عمان پرداختند.

در این رزمایش دریایی مشترک اتحادیه اروپا و ژاپن مانورهایی بر مبنای سناریوی اجرای یک عملیات ضد دزدان دریایی از جمله با یورش به عرشه یک کشتی، فرود آوردن هلیکوپتر روی آن، اجرای تحولات تاکتیکی پیچیده و گشت زنی مشترک در دریاهای آزاد برگزار شد.

این رزمایش در پی اجرای چندین اقدام دریایی مشترک دیگر اتحادیه اروپا و ژاپن از جمله مانور مشترکی که دو طرف در مه ۲۰۲۱ با جیبوتی داشتند برگزار شد. اتحادیه اروپا بر اساس استراتژی جدیدی که اخیرا در خصوص همکاری در حوزه هند-اقیانوسیه تصویب کرد، خواستار فعالیتهای مشترک بیشتر با شرکای حوزه هند-اقیانوسیه با هدف تقویت امنیت دریایی در منطقه شده است.

علاوه بر آن این اتحادیه خواستار تقویت شراکتش با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین