|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۳۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

نخست‌وزیر عراق امروز، یکشنبه با تاکید بر اینکه نمایندگان جدید باید با تلاش سیاسی و دموکراسی اعتماد مردم را بازگرداندند، خواستار عبور از اختلافات و تلاش‌های حزبی و شخصی در کشورش شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت موازین نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با حضور در جشنی به مناسبت سالگرد میلاد پیامبر اکرم (ص)
اظهار کرد: امروز با برگزاری انتخابات شفاف زودهنگام به وعده خود در مقابل ملت‌مان وفا کرده‌ایم، مردم نمایندگانشان را انتخاب کردند و این نمایندگان جدید به نقش خود در پارلمان جدید خواهند پرداخت.

او تاکید کرد، نمایندگان جدید وظیفه اخلاقی و ملی در قبال ملت‌شان دارند، بلکه وظیفه آنها احیای اعتماد ملت به فرایند سیاسی و اعتمادسازی مجدد به دموکراسی است.

نخست‌وزیر عراق بر لزوم عبور از اختلافات تاکید کرد و گفت: ما باید دست در دست هم دهیم و از اختلافات و تلاش‌های حزبی و شخصی عبور کنیم، تا کشور را به ساحل امن برسانیم و فضا را برای آنچه ملت ما از رفاه، ثبات و سازندگی نیاز دارند، مهیا کنیم.

او همچنین با لحنی قاطع اشاره کرد، سیاست نزد بعضی به منزله باج‌خواهی، دروغ، درگیری و فریب مردم است.

نخست‌وزیر عراق گفت: اخلاق معنای عمیق در دین حنیف ماست، رسول اکرم ص فرمودند، "من برگزیده شدم تا مکارم اخلاق را تکمیل کنم". زیرا این همان معنایی است که به بشر انسانیت می‌بخشد و از بقیه مخلوقات متمایز می‌کند. متاسفانه برخی از این معانی نیاز به یادآوری دائمی دارند، مثلا فاسد کسی است که از ارزش‌های اخلاقی اجتناب می‌کند و سیاست در حقیقت به منزله خدمت به ملت، رهبری آنها به سوی بهترین و مراقبت از مردم و حل درگیری‌ها و مشکلات آنهاست.

الکاظمی افزود: نمایندگان جدید باید ارزش‌های والای دینی را اجرا کنند و رویکرد نبی اسلام را در نظارت بر مردم، عدل و صداقت و امانتداری در وجدان خود زنده نگه دارند، زیرا به عنوان نمایندگان جدید قسم می‌خورند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: دولت کنونی در شرایط سختی از بحران‌های مالی، اقتصادی،‌ بهداشتی به دلیل کرونا و دیگر چالش‌ها قرار دارد؛ اما ما از آن عبور کردیم. در برابر مرحله جدید هستیم که از تمام تجربیات گذشته عبرت گرفته‌ایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین