|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۳۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

یک رسانه عبری زبان از موافقت وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی و شریک دولت ائتلافی این رژیم با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" فاش کرد که یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی در دیدارهای اخیرش با مقامات آمریکا در واشنگتن با بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس اشغالی موافقت کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، اما نماینده نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شدت با این اقدام مخالفت کرده است.

این رسانه همچنین از وجود اختلافات میان بنت و لاپید به دلیل بررسی موضوع بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس میان لاپید و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پرده برداشت.

یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع سیاسی نزدیک به نفتالی بنت در این باره نوشت: تنش میان اسرائیل و آمریکا بر سر مسئله کنسولگری عمدتاً از عدم هماهنگی لاپید و بنت در این زمینه ناشی می‌شود.

طبق گفته این منبع، لاپید پس از تشکیل دولت در تماسی تلفنی به وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که می توان کنسولگری این کشور را در قدس بازگشایی کرد اما به دلیل پیچیدگی‌های ائتلاف دولت، لاپید پیشنهاد کرد که این اقدام پس از تصویب بودجه این رژیم انجام شود.

این منبع ادامه داد؛ بلینکن با پیشنهاد لاپید موافقت کرد و به دنبال آن ترویج روند بازگشایی کنسولگری قدس را آغاز کرد اما یک ماه پس از این تماس تلفنی تماس‌های مشاوران بنت با اعضای دولت آمریکا در این باره آغاز شد و دولت واشنگتن متوجه شد که بنت به طور کلی با بازگشایی کنسولگری قدس مخالف است. این تناقض در مواضع مقامات رژیم صهیونیستی بلینکن را بر آن داشت تا در کنار لاپید در واشنگتن اعلام کند که قصد بازگشایی این کنسولگری را دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین