|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۷
کد خبر: ۳۳۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

مشاور انتخاباتی نخست‌وزیر عراق از اتمام شمارش صندوق‌های رای تعیین شده برای شمارش دستی در انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، عبد الحسین هنداوی، مشاور انتخاباتی نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه) در سخنانی اعلام کرد که شمارش دستی آرای صندوق‌های رای تعیین شده برای شمارش دستی به اتمام رسیده است و نتایج شمارش دستی آرا با شمارش الکترونیکی آنها مطابق و یکسان است.

ساعاتی قبل نیز عماد جمیل، عضو تیم اطلاع رسانی کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که این کمیساریا موفق به شمارش ۹۵ درصد از تعداد کل صندوق‌های رای تعیین شده برای شمارش دستی در حوزه‌های مختلف شده است.

وی در این باره گفت: تعداد کل صندوق‌هایی که قرار بود به صورت دستی شمارش شود ۳۶۸۱ صندوق بود که تا بدین لحظه ۹۵ درصد از آنها شمارش شده است.

عماد جمیل در ادامه از دریافت ۳۵۶ شکایت درباره تخلف‌های ادعایی در انتخابات پارلمانی اخیر خبر داد و اعلام کرد که دو مورد از آنها "قرمز" است.

شکایت‌ها درباره نتایج و روند انتخابات پارلمانی عراق به سه دسته قرمز و سبز و زرد (با توجه به حساسیت اطلاعات وارده، میزان تاثیرگذاری در نتیجه و ادله اثبات آن) تقسیم شده است.

وی همچنین تاکید کرد: نتایج شمارش دستی آرا با شمارش الکترونیکی آن مطابقت دارد و این اتفاق در سایه ناظران تشکیلات مختلف و ناظران بین‌المللی رخ داده است.

جمیل همچنین تصریح کرد: حدود ۸۵ درصد شکایات زرد و سبز تکمیل شده‌اند و شورای کمیساریای عالی انتخابات درباره آنها تصمیم گیری خواهد کرد.

از سوی دیگر، حزب "جبهه ملی مدنی" به ریاست ایاد علاوی مشارکت اعلام شده در انتخابات اخیر عراق از سوی کمیساریای انتخابات را "غیر معقول" خواند.

این حزب اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم که انتخابات را تحریم کنیم و پیش بینی کرده بودیم با تقلب همراه باشد.

در بیانیه این حزب آمده است: ما از همان ابتدا نسبت به برگزاری انتخابات بدون فراهم کردن فضای مناسب برای آن هشدار داده بودیم.

کمیساریای عالی انتخابات عراق میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام اخیر این کشور را ۴۱ درصد اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین