|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۳۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
خرابی ها، گودال ها و کنده کاری های موجود در زیر بزرگترین کلاهک سنگی جهان در ماکو به‌خاطر کاوش و بررسی تاریخچه این سایت تاریخی نیست بلکه ماحصل عدم بررسی و رسیدگی مسئولین به این مکان تاریخی و همچنین کنجکاوی بعضی از مردم برای پیدا کردن عتیقه جات و طلا در این محدوده با قدمت دیرینه است.

این سایت تاریخی و مذهبی قدیمی دربرگیرنده چندین آثار تاریخی همچون قلعه های بزرگ و دیواره های سنگی و خانه های قدیمی و مذهبی همچون مسجد ابوالفضل و زینبیه است که از گذشته تا به امروز همواره توسط زیاده خواهان و افرادی که هیچگونه ارزشی نسبت به آثار فرهنگی و تاریخی به تاراج رفته است.

بعضی از طلایاب ها و شکارچیان عتیقه های تاریخی بر این عقیده هستند که به خاطر ارمنی نشین بودن این منطقه در دوران قدیم استعداد پیدا کردن عتیقه جات بسیار قدمت دار در این منطقه زیاد است و به همین خاطر با کوچکترین شک و شبهه بر وجود عتیقه جات در این محل و یا با دست داشتن نقشه محل دفینه، بسیاری از قسمت‌های این سایت تاریخی را کنده و به گودال های بیش از ۵ الی ۱۰ متر تبدیل کردند.

وجود گودال های بسیار عمیق و متعدد در این مکان باعث شده است تا تردد برای افراد مسن و کودکان در این محدوده تاریخی بسیار سخت بوده و حتی در زمان های تاریک غیرممکن نیز بشود چرا که نبود روشنایی زمینه ساز آن شده است تا در زمان افتادن داخل این گودال ها ندای شما را هیچ کس نشنود.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین