کد خبر: ۳۳۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

خانوارهایی که لوازم برقی در سال ١٣٩٩ خرید کرده‌اند، ۵١.٨ درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ٣۶.٨ درصد لوازم برقی تولید خارج، ١١.۴ درصد هر دو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.

به نقل از مرکز آمار ایران، طبق گزارش مرکز آمار مبنی بر آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار در سال ١٣٩٩، مهمترین یافته‌های بررسی‌ها پیرامون حوزه خرید به شرح زیر است:

در سال ١٣٩٩، بیشترین شیوه انتخاب پوشاک افراد ١۵ ساله و بیش‌تر از طریق تماشای ویترین فروشگاه‌های پوشاک با ۸۳.۴ درصد بوده است و ۶.۳ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ۵ درصد مطابق مد در جامعه، ٢.۶ درصد با توجه به شبکه‌های اجتماعی، ٠.٧ درصد بر اساس تبلیغات پیرامونی، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران، ٠.١ درصد بر اساس برنامه‌های ماهواره‌ای و ١.٧ درصد بر اساس سایر روش‌ها، پوشاک خود را انتخاب کرده‌اند.

نتایج این پیمایش حاکی از آن است که اولویت ٣٨.٣ درصد از افراد ١۵ ساله و بیش‌تر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل و ٧.٨درصد پوشاک خارجی بوده است و برای ۵٣.٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود نداشته است.

در یک سال منتهی به زمان آمارگیری در سال ١٣٩٩، ۱۵.۳ درصد از افراد ١۵ ساله و بیش‌تر اظهار نموده‌اند حداقل یک‌بار کالایی که از نظر خود افراد لوکس بوده، خریداری کرده‌اند.

بنابر اظهار خانوارهایی که لوازم برقی در سال ١٣٩٩ خرید کرده‌اند، ۵١.٨ درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ٣۶.٨ درصد لوازم برقی تولید خارج، ١١.۴ درصد، هردو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.
شایان ذکر است نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین