|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۳۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
مذاکرات وین انجام می‌شود. مذاکرات در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شود، چون گفتگو‌های فنی برای اطمینان از اجرای دقیق برجام است. قرار نیست متن جدیدی توافق شود. ترکیب تیم بر اساس نیاز‌ها است. قبلا از وزارتخانه‌های دیگر هم بودند و این بار هم اینچنین خواهد بود.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین گفت که مذاکرات وین در مورد برجام نباید از نقطه شروع از سر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید, اولیانوف در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز خرسندی از اظهارات سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد تعاملات بیشتر درباره برجام و مذاکرات وین، آن را خبر خوبی توصیف کرد.

او نوشت: در جریان ۶ دور مذاکرات قبلی، پیشرفت بسیار مفید و چشمگیری به دست آمده است.

خطیب زاده در یک نشست خبری درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات وین انجام می‌شود. مذاکرات در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شود، چون گفتگو‌های فنی برای اطمینان از اجرای دقیق برجام است. قرار نیست متن جدیدی توافق شود. ترکیب تیم بر اساس نیاز‌ها است. قبلا از وزارتخانه‌های دیگر هم بودند و این بار هم اینچنین خواهد بود.

مذاکرات وین برای ازسرگیری اجرای برجام بین ایران و اعضای گروه ۱+۴ و نیز آمریکا از ماه ژوئن متوقف شده است و مسکو بار‌ها اعلام کرده که خواهان ازسرگیری این مذاکرات است.

اولیانوف پیشتر نیز گفته بود: کار بر روی احیای برجام تقریبا ۹۰ درصد تکمیل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین