|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۳۳۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

رئیس جمهوری عراق در سخنانی پس از انداختن رای خود در صندوق این انتخابات را آغاز اصلاح در راستای برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق خواند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به همراه همسرش با حضور در مرکز هتل "الرشید" در بغداد رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از انداختن رایش به صندوق اظهار کرد: امروز، روزی "تاریخی" است و انتخابات زودهنگام یک خواسته مردمی و حق ملی است و با آن اصلاحات در راستای برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق آغاز می‌شود.

وی افزود: ما امیدواریم که تمامی عراقی‌ها در انتخابات شرکت کنند تا این انتخابات به شکلی که شایسته عراق و ملت آن باشد، پایان یابد و خواسته‌های قانونی ملت را برآورده کند.

برهم صالح همچنین گفت: ما باید این مأموریت را با مشارکت گسترده انجام دهیم و از رای عراقی‌ها محافظت کنیم تا آنها درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرند.

ملت عراق از صبح امروز (یکشنبه) برای شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفته‌اند. همزمان تمامی فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی بین استان‌ها بسته و تدابیر شدید امنیتی در مناطق مختلف این کشور حکمفرما شده است.

این انتخابات یک سال زودتر از موعد مقرر و پس از برکناری دولت قبل در جریان اعتراضات مردمی ۲۰۱۹ علیه فساد برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین