|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۳۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
گزارش‌ها حاکي از آن است که براي سومين بار طي يک هفته، مسجد ديگري در سوئد به آتش کشيده شد و افرادي ناشناس موادي اشتعال‌زا به درون يک مسجد انداختند که البته رهگذران موفق به مهار آتش شدند.
براي سومين بار طي يک هفته، مسجد ديگري در سوئد به آتش کشيده شد و افرادي ناشناس موادي اشتعال‌زا به درون يک مسجد انداختند که البته رهگذران موفق به مهار آتش شدند.

پليس سوئد هم‌اکنون به دنبال دستکم يکي از مظنونيني اين حريق است که امروز به وقوع پيوست و سومين حريق در ظرف يک هفته محسوب مي‌شود که در شهر اوپسالا، چهارمين شهر بزرگ سوئد، رخ داده است.

«تورستن هملين» سخنگوي پليس اوپسالا به خبرگزاري «تي تي» سوئد اعلام کرد که يک نفر به سمت ساختمان مسجد کوکتل مولوتوف پرتاب کرده است.

روزنامه الحريت گزارش کرد که به گفته شاهدان ماجرا، اين حادثه بامداد روز پنجشنبه (امروز)، بعد از آن به وقوع پيوست که افراد ناشناس يک کوکتل مولوتوف را به درون مسجدي در شهر اوپسالا پرتاب کردند.

طبق گفته سخنگوي پليس سوئد، اين افراد در حين حمله، جملات نژادپرستانه اي را روي ديوار مسجد نوشتند و يکي از عابران پياده، پليس اوپسالا را از چنين مسئله‌اي آگاه ساخت زيرا مردي را ديد که حدود ساعت ۰۴:۳۰ به وقت گرينويچ يک جسم قابل اشتعال را به سمت مسجد پرتاب مي‌کند.

به گزارش دويچه‌وله، دوشنبه هفته گذشته (۲۹ دسامبر و ۸ دي) نيز مسجدي در شهر «اسلوو» در جنوب سوئد دچار آتش‌سوزي شده بود که حريق به سرعت مهار شد و کسي در آن حادثه آسيب نديد.

پيش از آن نيز روز ۲۵ دسامبر ( ۴ دي ماه) نيز مسجدي در يک منطقه مسکوني در شهر اسکيلستونا آتش گرفت. در اين آتش‌سوزي که به گفته شاهدان عيني و ماموران پليس عمدي بوده، ۵ نفر مجروح شدند.

پليس سوئد پرونده‌اي در اين رابطه تشکيل داده و در جستجوي عاملان اين حمله است. اين مسجد محل رفت و آمد جامعه سوماليايي‌هاي شهر بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین